זועם על השיחות עם פוטין

נשיא פולין נגד גרמניה וצרפת: "מישהו דיבר ככה עם היטלר?"

נשיא פולין ומקורבו של נשיא אוקראינה, אנדז'יי דודה התראיין השבוע לאתר הגרמני 'בילד' ותקף בחריפות את הידברות מנהיגי גרמניה וצרפת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
שולץ ומקרון (צילום: Shutterstock)

יורה לכל הכיוונים: במהלך ריאיון של נשיא פולין אנדז'יי דודה לאתר והעיתון הגרמני 'בילד', תקף הנשיא הפולני את התנהלות עמיתיו מגרמניה וצרפת.

דודה נחשב למקורב מאוד לנשיא אוקראינה זלנסקי, ומאז הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני שלושה וחצי חודשים, מציב תמיכה רחבה לשכניו ממזרח והפך לבית חם עבור פליטים רבים מאוקראינה.

בריאיון ל'בילד', תקף את מדיניותם של נשיא צרפת עמנואל מקרון ושל קנצלר גרמניה אולף שולץ על כך שמרבים לשוחח עם פוטין בניסיון לשכנעו לעצור את המלחמה או לנסות להגיע להפסקת אש כלשהי.

דודה אמר בכעס לכתב העיתון הגרמני: "מישהו דיבר ככה עם אדולף היטלר בזמן מלחמת העולם השנייה?!".

בהמשך הריאיון נשאל אם הוא חושב שפולין עשוי להיות המטרה הבאה של נשיא רוסיה, השיב דודה כי "ב-2008, כשרוסיה תקפה את גאורגיה, נשיא פולין אמר מילים שנשמעו בזמנו הזויים, אבל היום יש להם סיפור עצוב. הוא אמר: 'האימפריאליזם הרוסי עוד יתחדש שוב.'

חברים משכבר הימים - נשיא פולין עם נשיא אוקראינה (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

אנחנו רואים פנים של רוסיה שלא ראינו עשרות שנים, אבל אנחנו מכירים. אלו הם פניה של מדינה אימפריאליסטית שרוצה לשלול מאחרים את חירותם. "

עוד אמר כי "איך שהרוסים מממשים את האינטרסים שלהם באוקראינה, לא משאיר של ספק ספק מי התוקפן. עלינו לעשות הכל כדי לעצור את רוסיה האימפריאליסטית. עלינו לעזור לאוקראינים בכל דרך אפשרית. תקוותנו הגדולה היא שהאימפריאליזם הרוסי ישבור את שיניו באוקראינה."

פוטין יכבוש את ברלין?

בהמשך הריאיון הזהיר דודה את גרמניה מפני שאננותה ואמר: "אולי כמה אנשים בגרמניה ירגישו נעלבים ממה שאגיד עכשיו, אז אני כבר מתנצל.

העניין הזה שלכלכלה הגרמנית לא מפריע למה שקורה עם אוקראינה, מה שקורה עם פולין ושהם אומרים: 'אנחנו רוצים לעשות עסקים, להרוויח כסף.' אתה יכול לעשות עסקים עם רוסיה, אנחנו רוצים למכור את המוצרים שלנו. אנחנו רוצים לקנות גז זול ולייבא נפט....' אולי הכלכלה הגרמנית לא מאמינה שהצבא הרוסי יוכל שוב לחגוג ניצחון גדול בברלין ולכבוש חלק מגרמניה. אנחנו בפולין יודעים שזה אפשרי. ובגלל זה העסקים אצלנו ממש לא כרגיל".

"מישהו דיבר ככה עם היטלר?!

לקראת סיום הריאיון תקף את ההתנהלות של נשיא צרפת מקרון וקנצלר גרמניה אולף שולץ על שיחויהם לאורך החודשים עם האחרונים עם הנשיא פוטין. "אני נדהם מכל השיחות שמתנהלות עם פוטין כרגע. מהקנצלר שולץ, מהנשיא עמנואל מקרון."

"השיחות האלה חסרות תועלת. מה הם עושים? הם רק נותנים לגיטימציה לאדם האחראי לפשעים שביצע הצבא הרוסי באוקראינה. הוא אחראי לזה. הוא קיבל את ההחלטה לשלוח את הכוחות לשם. המפקדים כפופים לו."

עוד תקף: "ולדימיר פוטין. האם מישהו דיבר עם אדולף היטלר כך במהלך מלחמת העולם השנייה? מישהו אמר שצריכים להמשיך לדבר עם היטלר? שנמשיך כך שזה לא משפיל עבור אדולף היטלר? לא היו קולות כאלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר