טור דעה

פריימריז חרדי // הרב ישראל גליס

בלי לפגוע באף עסקן, אבל מתברר שבכל חוג חסידי וליטאי יש עסקנים מוכשרים שיכולים לייצג נאמנה את הציבור החרדי. הגיע הזמן לברר עם עצמינו לאור הגידול הטבעי (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מליאת הכנסת, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הזירה הפוליטית הארץ ישראלית גועשת ורועשת וכנראה מתקרבים לבחירות. יש התעוררות בשמאל ובימין, כל העסקונה החילונית נראית כרעידת אדמה, ורק אצלינו מפטירים כאשתקד. הגיע הזמן וההזדמנות לבקש בעדינות מהעסקנים הנבחרים לזוז ולתת לצעירים וגם מנוסים להתקדם.

בלי לפגוע באף עסקן מחוג זה או אחר, אבל במשך השנים מתברר שבכל חוג חסידי וליטאי יש עסקנים מוכשרים שיכולים לייצג נאמנה את הציבור החרדי.

הגיע הזמן לברר עם עצמינו לאור הגידול הטבעי של הציבור שמגיע לנו נציגות של יותר חברי כנסת ולעלות למספר דו ספרתי של חברי כנסת.

האם זו גזירה משמים שמי שנבחר לייצג את הציבור החרדי בארץ ישראל צריך לסיים את חייו בכנסת? האם זו גזירה משמים שמי שאבא שלו וסבא שלו יצגו את הציבור, צריך להוריש את העסקנות לבניו, נכדיו וניניו? האם אין יותר מוכשרים בחצרות החסידים שאנחנו נשענים על חברי כנסת ששכחו איך נראית הדלת החוצה משערי הכנסת?

אני יכול למנות שמות של עסקנים מוכשרים גם מהציבור החסידי והליטאי, שכולם ימחאו כפיים לבחירתם.

אולי פריימריז תורני יעזור לנו, שכמה עסקנים ראויים יופיעו בפני מועצת גדולי התורה ויציעו את עצמם והמועצה תבחר מי מהם ראוי.

רוב הציבור שלא הולך לבחירות, אחת מהסיבות היא שהכל אותו דבר ואין שינוי ביחס העסקונה החילונית לציבור החרדי.

כולנו מכירים ורואים את היחס של השלטונות החילונים ליהודי החרדי במדינת ישראל, האמת שאין לנו דו שיח עם העסקונה החילונית. אנחנו נראים ככאלו שעושים קומבינות, שמור לי ואשמור לך בלי אידאולוגיה צרופה.

מדי פעם מתפרסמים תמונות של עסקן כזה או אחר שעולה לאחד מגדולי התורה להתייעצות, גם זה כבר לא עובד.

אנחנו חיים מרכילות של כאלו שקוראים לעצמם עיתונאים או עיתונאים בכירים או פרשנים שעולים מדי פעם לתוכניות רדיו ומשמעים דברי אלוקים חיים על המגמות בקרב הציבור החרדי, כאלו אשר כל השכלתם מריכולי שטיבלאך.

הגיע הזמן שיקומו עסקנים נקיי כפים ויעוררו את הציבור ויכנסו לגדולי תורה וישאלו על הדרך הנכונה.

השיטה הזאת של בחירת נציגי ציבור הייתה טובה בדורות הקודמים. אני לא כותב שמות כי כולם יודעים למי הכוונה.

גם במפלגת האחות לבני עדות המזרח הגיע הזמן לחשיבה מחודשת עד מתי המפלגה צריכה לדבר בסגנון של עניות ומסכנות, עברו כבר למעלה משלושה עשורים, הציבור הספרדי גאה ומצליח, קמו ישיבות, תלמודי תורה, בתי ספר ומוסדות חינוך. הגאווה הספרדית נמצאת בשיאה, וישנם עסקנים מוכשרים ומוצלחים שמייצגים בכישרון את הציבור ששלח אותם.

הגיע הזמן שהנציגות החרדית תצביע על ההישגים שלה בתחום החינוך והעשייה.

הציבור שאינו שומר ומצוות לא מכיר מספיק את הציבור החרדי, מה שהוא יודע זו רכילות זולה של עיתונאים עלובים שמוציאים את דיבתנו רעה.

מאיפה יודעים שונאי ישראל לדבר נגד הציבור החרדי? כי יש להם יועצים חרדים, הגיע הזמן לחשוף את קלונם ויראה הציבור וישפוט.

בתקוה לימים יותר טובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר