בצל הקרבות העזים במזרח

אוקראינה מתחננת למערב: "נגמר לנו הנשק"

פקידי צבא אוקראינים בכירים ששוחחו עם כלי תקשורת מערביים דיווחו כי התחמושת המערבית עומדת להסתיים וקראו לזרז את סיוע הנשק הנוסף • ניסיון לסיפוח מריופול (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משרד ההגנה האוקראיני)

המלחמה באוקראינה, היום ה-108: הקרבות העזים בין רוסיה לאוקראינה באיזור מזרח המדינה גוררים אבידות רבות לשני הצדדים.. כך למשל מוקדם יותר היום אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי בכל יום של מלחמה נהרגים עד 200 אוקראינים.

לצד הדיווחים של בכירים בצבא אוקראינה, מושל מחוז מיקולאייב אומר גם הוא הערב כי לצבא האוקראיני המוצב באיזורו אוזל הנשק. בנוסף, קרא מושל המחוז לזרז את סיוע הנשק המערבי שהוכרז כי יישלח לאוקראינה.

לצד זאת, ברוסיה טוענים כי הצליחו להקיף מפעל כימי במחוז לוהנסק במזרח אוקראינה, אל המושל המקומי טוען כי מדובר ב"תעמולה רוסית" והמפעל הכימי 'אזוט' נמצא נכון לעכשיו בשליטת אוקראינה.

מוקדם יותר היום טענו במחוז הבדלני לוהנסק, מחוז שנלחם לצידה של אוקראינה, כי חיילי המחוז הבדלני הצליחו להקיף את המפעל ולטענתם מתבצרים בו בין 300 ל-400 חיילים.

לקראת סוף השבוע צפוי האיחוד האירופי לאשר באופן רשמי לאוקראינה מעמד 'מועמדת' לחברות באיחוד האירופי, זאת לאחר שאוקראינה הגישה בקשת חירום להצטרפות לאיחוד האירופי.

על פי הדיווח ב'בלומברג', הולנד ודנמרק צפוית להתנגד לבקשת אוקראינה - אך ככל הנראה מעמד ה'מועמדת' לאוקראינה יעבור ברוב גדול.

בנוסף, המועצה האירופית תדון גם ברצונן של מולדובה וגיאורגיה שהגישו גם הן בקשות דומות כתוצאה מרוחות המלחמה באיזורן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר