הבחירות בצרפת

הישגים חסרי תקדים למנהיג האנטי ישראלי

מסתמן: הישג חסר תקדים בבחירות לפרלמנט הצרפתי לאיש השמאל הקיצוני ז׳אן לוק מלנשון. מאחורי מלנשון עומדות שורה ארוכה של אמירות בעיתיות ואף חלקן אנטישמיות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מסתמן: הישג חסר תקדים לאיש השמאל הקיצוני ז׳אן לוק מלנשון. מאחורי מלנשון עומדות שורה ארוכה של אמירות בעיתיות ואף חלקן אנטישמיות.

מלנשון הצליח להוביל לאיחוד גדול בשמאל בראשותו, למרות היותו איש קיצוני - מהלך שלא הצליחה להוביל מארין לה פן בימין הקיצוני שנשאר מפולג.

המשמעות: ככל הנראה מפלגתו של מלנשון תהיה הגדולה ביותר באסיפה הלאומית הלא הוא הפרלמנט הצרפתי.
על פי ההערכות, מלנשון צפוי לזכות בין 255 ל-295 מושבים.

מספר הקסם להשגת רוב הוא 289, אז יוכל לכבול את מקרון ולחייב אותו למנותו לראש ממשלה - מהלך שנחשב לא הכי מקובל בהיסטוריה הצרפתית. אם מקרון יסרב ולמלנשון יהיה רוב, יוכל לתקוע למקרון את כל ההצבעות והרפורמות שירצה לקדם.

לצד זאת, נציין, כי על פי ההערכות מפלגתה של אשת הימין הקיצוני לה פן מתחזקת בעוד 6% לעומת הבחירות הקודמות וצפויה לקבל כ-19%.

התוצאות המלאות על פי המדגמים:
‏• קדימה! של מקרון מסתפקת במקום השני: 25%
‏• העצרת הלאומית של לה פן: 18.5-19.3%
‏• הרפובליקנים: 11.6-14%
‏• מפלגתו של אריק זמור: רק 3.8-4%
‏זהו סבב ראשון ועדיין יש מקום לשינויים בסבב הבא בשבוע הבא.

כזכור, הבחירות שהתקיימו היום הן הסיבוב הראשון שיקבע מי יעלו לסבב נוסף בשבוע הבא מטעם מפלגתם - מה שייקבע את זהות הפרלמנט הצרפתי הבא. 6,293 מועמדים ניסו להפוך לחברים בפרלמנט הצרפתי המונה 577 חברים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ומפלגתו 'קדימה' קיווה לשמר את ראש הממשלה הטרייה אליזבת בורן על ידי השגת רוב פרלמנטרי.

מנגד, איש השמאל הקיצוני שמאחוריו אמירות אנטי ישראליות ואף אנטישמיות, ביצע סדרה של איחודים עם מפלגות שמאל בניסיון להדיח את בורן ולהפוך לראש ממשלה, התפקיד השני בחשיבותו בצרפת - זאת למורת רוחו של נשיא צרפת עמנואל מקרון.

באופן חריג בפוליטיקה הצרפתית, מנסה איש השמאל הקיצוני מלנשון לחייב את נשיא צרפת להפוך אותו לראש ממשלת על ידי יצירת 'בלוק חוסם' של גוש השמאל, מה שימנע ממקרון לקדם כל רפורמה אם לא ייכנע לדרישתו. כל זאת בהנחה כמובן שמלנשון ושאר השמאל ישיג את האפשרות האלקטורלית.

על פי החוקה הצרפתית אך ורק נשיא צרפת בוחר את ראש הממשלה - אך נראה כי אם אכן מלנשון ישיג רוב, למקרון לא תהיה הרבה ברירה.

הבחירות לנשיאות צרפת שנערכו לפני מספר שבועות יכולים ללמד אותנו, כי בצרפת קיימים שלושה גושים: מרכז-ימין של מקרון, ימין קיצוני של לה פן, ושמאל קיצוני של מלנשון.

מקרון, בניסיון לפנות לקהל של מלנשון, בחר דווקא באליזבת בורן לראש ממשלת צרפת, בין הירת בשל העובדה כי הייתה בממשלה האחרונה סמן שמאלי.

למרות שבבחירות לנשיאות היה נראה כי מקרון ולה פן מובילים את הגושים הגדולים, בבחירות לאסיפה הלאומית הימין נותר מפולג, ואילו השמאל התאחד, והשיג מומנטום משמעותי.

כאמור, אחרי בחירות רבות לנשיאות בהן מלנשון ניסה להפוך לנשיא צרפת, כעת מכוון איש השמאל הקיצוני לתפקיד השני בחשיבותו ברפובליקה הצרפתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר