שיבושים קשים

מאות נהגי אוטובוסים שובתים שוב במחאה

מאות נהגים שמשתייכים ל"איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים" שובתים היום בשעות הבוקר המוקדמות וגורמים לשיבושים קשים בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ (תחבורה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מאות נהגים שמשתייכים ל"איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים" שובתים היום (שני), בשעות הבוקר המוקדמות וגורמים לשיבושים קשים בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ.

לפני כשבוע קיבל האיגוד את אישור בית הדין לעבודה לשבות, ובשבוע שעבר ביום שני היה גל ראשון של שביתה כמחאה על תנאיהם של הנהגים וטענות על מחסור בנהגים.

באיגוד רשומים כ-2,000 נהגים המשתייכים לחברות "סופרבוס" ו"אלקטרה אפיקים תחבורה", אך לא כולם משובצים למשמרות הבוקר בערים שבהן תתקיים השביתה.

השביתה החלה כבר בשעה 05:00 לפנות בוקר ותימשך עד 08:30. בין היתר, שובתים רוב קווי עוטף ירושלים ליישובים: גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון, קריית ארבע, מועצה אזורית בנימין, מעלה אדומים וירושלים-אריאל. בצפון מדובר בשביתת המטרונית בחיפה, וכן אוטובוסים בערים מגדל העמק עפולה, טבריה, יקנעם, בית שאן, דלית אל כרמל, עוספיא ומועצה אזורית מגידו.

הנהגים השובתים מוחים על תנאי העסקתם וטוענים למחסור של כ-4,000 נהגי אוטובוסים דבר שמטיל עליהם עומסים קשים. הנהגים דורשים כבר תקופה ארוכה לשפר דרמטית את שכרם, להכיר בהם כעובדי ציבור, לפעול דרמטית להפסקת האלימות נגד הנהגים ולהתקין שירותים בכל מסוף.

ביום רביעי הסתיימה פגישה בין נציגי משרד האוצר, החברות המפעילות ונציגי האיגוד בניסיון אחרון למנוע את המשך השביתה על ידי התחייבות לשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של הנהגים כבר ב-2022, אך לא התקבלה הבטחה ברורה בנושא ולכן לא בוטלה השביתה היום. במידה ולא יגיעו להסכם מול הנהגים איגודי נהגים נוספים יצטרפו לשביתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר