צעיר מבית שמש

כתב אישום: איים לרצוח את שר האוצר ליברמן

כנגד צעיר מבית שמש הוגש היום כתב אישום, לאחר ששלח הודעות לשר האוצר ליברמן, ואיים שירצח אותו ואת המשפחה שלו; "תתכונן לרצח - עם גרזן או עם סכין", כתב הצעיר (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן | ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ביום חמישי האחרון עצרה המשטרה צעיר תושב בית שמש, בחשד ששלח ברשתות החברתיות, איומים לשר האוצר אביגדור ליברמן, היום (שני) הוגש נגד החשוד מבית שמש, כתב אישום בבית המשפט על ידי יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים.

חקירת המשטרה שנפתחה לפני מספר ימים והתנהלה בתחנת בית שמש של מחוז ירושלים, הובילה למעצרו של תושב בית שמש בן 18 החשוד במעשה והוא הועבר לחקירה במשטרה.

הרקע לחקירה ולהגשת כתב האישום, זו ההודעה ששלח הצעיר לליברמן במסנג'ר של פייסבוק, בו כתב: "אני מת לרצוח אותך עם אני רק יראה (הטעות במקור) אותך תתכונן עם סכין או עם גרזן???"; עוד הוא כתב לו בהודעה אחרת; "אני ירצח (הטעות במקור) אותך או את המשפחה שלך".

הודעת האיומים

כאשר התקבלה התלונה, פתחה המשטרה בחקירה והחשוד במעשה, כאמור, אותר ונעצר. בחקירה שהתנהלה בתחנת בית שמש עלה כי הרקע למעשה הוא תפקידו של נבחר הציבור - שר האוצר ליברמן.

עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד החשוד, הוגש היום כאמור, על ידי יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים כתב אישום בבימ"ש.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בחקירתו טען הצעיר תושב בית שמש, כי הודעות האיומים נובעות מזעם על עלית מחירי הדלק. ביום שישי הוא הובא לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו.

במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה כי על פי החשד, החושד שלח הודעות לחשבון האינסטגרם של שר האוצר אביגדור ליברמן, בהן כתב החשוד: "אני מת לרצוח אותך, אם אני רק אראה אותך, מתכונן עם סכין וברזל, אני ארצח אותך".

נציג המשטרה הוסיף וטען: "בתקופה האחרונה, אנו בסיטואציה פוליטית לא פשוטה במדינת ישראל. יש עליה באיומים על אישי ציבור, מכל הקשת הפוליטית ויש חשש ממשי לפגיעה באנשים ובנבחרי ציבור כאלה ואחרים, גם מימין וגם מחברי הממשלה."

עו"ד לימור זקן שמייצגת את הצעיר מטעם הסניגוריה הציבורית אמרה כי "מדובר בצעיר, בכיתה י"ב שעלה בגיל צעיר לארץ ומתמודד עם מצב משפחתי מורכב וסובל ממצוקה כלכלית קשה. כל פעולותיו נבעו ממצוקתו הכלכלית וברור לכל שלא הייתה לו כל כוונה לפגוע במר ליברמן אלא רק לזעוק לעזרה. זה מקרה ברור שבו ההליך הפלילי אינו הפתרון ושעל הרשויות להתגייס ולהושיט יד לצעיר, לסייע לו ולמשפחתו כדי למנוע את הידרדרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר