בגיל 68

אבל כבד בחצר מאקווא: הרבנית הצדקנית נפטרה

הרבנית הצדקנית מרת יהודית אלטע למברגר ע"ה, אלמנת גאב"ד מאקווא זצ"ל, הלכה היום לעולמה, בגיל 68 • אשת חסד שעמדה לימין בעלה • 'כיכר' עם קווים כלליים לדמותה (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
דיין האמת (צילום: shutterstock)

אבל כבד בחצר קהילת מאקווא לאחר שהיום (שלישי), בשעת צהרים, הגיעה הידיעה על פטירתה של הרבנית הצדקנית מרת יהודית אלטע למברגר ע"ה, אלמנת גאב"ד מאקווא זצ"ל, הגאון הרב יוסף אשר למברגר זצ"ל, שנפטר בפתאומיות לפני כשנתיים.

המנוחה, בת 68 בפטירתה, נולדה לאביה הרב שמואל אונזדורפר זצ"ל, מרבני חסידות צאנז בפתח תקווה, ולפני כן מרבני מונטריאול, ובהגיעה לפרקה היא נישאה לבעלה זצ"ל אשר כבר מגיל צעיר נודע כגאון ותלמיד חכם עצום.

בחודש אדר תש"פ, בעיצומה של תקופת הקורונה, חזר הגאב"ד מביקור בארה"ב, ושעות ספורות לאחר הנחיתה, נדם לבו והוא השיב את נשמתו הטהורה בפתאומיות, כאשר דבר פטירתו היכה בהלם את כלל תושבי העיר אלעד.

כשנה לאחר מכן חלתה אלמנתו הרבנית במחלה הקשה, ומאז היא סבלה יסורים קשים ומרים ל"ע אותם היא קיבלה באהבה, עד אשר היא נפטרה בבית החולים לניאדו בנתניה.

בקרב בני המשפחה מספרים על המנוחה שהיתה אשת חסד שעמדה כל חייה לימין בעלה שהקים את הקהילה באלעד במאמצים מרובים, ואשר היא זאת שראתה חשיבות גדולה בפעילות של בעלה.

זכתה כי אחותה היא הרבנית ואשת הרבי מצאנז, כאשר בנוסף בניה ובנותיה השתדכו עם משפחות מיוחסות מאד בעולם החסידות.

בניה, ר' שלמה, ר"מ בישיבת צאנז, ר' יעקב מראשי ישיבת סקווירא, ר' יהודה, ר"מ בישיבת סאאמר, ר' אברהם, ר' משה, ור' חיים מרדכי, משגיח בישיבת חיי תורה.

הלווייתה תצא בשעה 16:00 מבית המדרש המרכזי דחסידי צאנז בנתניה, ובשעה 17:30 מבית המדרש מאקווא באלעד, לבית העלמין ותיקים בנתניה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר