סערה במערכת הפוליטית

יאיר גולן: "נתניהו מחלה ממארת" • הליכוד: "הסתה פרועה"

בליכוד הגישו תלונה במשטרה נגד סגן שרת הכלכלה יאיר גולן שכינה את ביבי נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, "מחלה ממארת" • גולן: "התבטאתי בעדינות" • שיקלי: "מודעות עצמית של לולב" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ויאיר גולן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

‏סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, עורר היום (שלישי) סערת ענק במערכת הפוליטית, כשכינה את ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, "מחלה ממארת". באופוזיציה הגיבו לדברים בחריפות, ובליכוד אף הגישו תלונה במשטרה נגד גולן, בדרישה לתפוח חקירה על הסתה לאלימות.

"מה שאמרתי לפני 6 שנים, לגבי תהליכים מסוכנים שקורים בישראל, נעשו יותר ויותר נכונים", אמר גולן בראיון לרדיו 90. "אנחנו בתהליך לא טוב. זה נעשה יותר חמור. אני נחרד מהרפש שיש בזירה הפוליטית. אנחנו צריכים לגאול את ישראל מהמחלה הממארת ששמה בנימין נתניהו".

כשהתבקש להסביר את דבריו, הסביר גולן: "אני לא חוסך במילותיי בנושא. נדמה לי שיריביי הפוליטית לא חוסכים מאיתנו תואר משום סוג ואני חושב שהתבטאתי בעדינות. אני חושב שאני גורם הרבה יותר לאומי מבן גביר ונתניהו. אני חושב שהחזון שלי לישראל הוא יותר ציוני ודמוקרטי, ויותר לאומי מכל אחד אחר".

בליכוד כאמור הגיבו בחריפות. "דברי ההסתה החמורים של יאיר גולן נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו ראויים לכל גינוי, מכל קצוות הקשת הפוליטית. גולן שביזה את זכר השואה בערב יום השואה, בעודו לובש מדים, כשהשווה בין מדינת ישראל לבין השלטון הנאצי, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לליכוד ולעומד בראשו".

בליכוד, מפלגתו של נתניהו, אף הוסיפו כי הם מבקשים "מבנט ומלפיד לגנות בקול ברור את ההסתה הפרועה של גולן".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב כי לגולן יש "מודעות עצמית של לולב". שיקלי כתב: "רגע אחרי שהוא מכנה ראש ממשלה לשעבר ״מחלה ממארת״ מזהה התהליכים מתראיין ואומר שהוא ״נחרד מהרפש שיש בזירה הפוליטית״, מודעות עצמית של לולב".

בראיון המדובר לרדיו 90 הוסיף גולן ואמר על חברתו למפלגה, ג'ידא רינאוי זועבי: "קורא לה לחזור לקואליציה או להתפטר - אני יודע שלפעמים קשה, אבל אנחנו אנשים בוגרים שצריכים להתמודד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר