הקדמת המירוץ לרמטכ"לות

"הטלת צל"; מתיחות בין הרמטכ"ל לגנץ

אחרי שאמש הודיע שר הביטחון, בני גנץ באופן רשמי על הקדמת הליך בחירת הרמטכ"ל, גורמים בסביבתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי אמרו כי הוא הביע מורת רוח על כך וחושש (בטחוני)

(צילום: Flash90)

אחרי שאמש (שני) הודיע שר הביטחון, בני גנץ באופן רשמי על הקדמת הליך בחירת הרמטכ"ל, גורמים בסביבתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי אמרו כי הוא הביע מורת רוח על כך, כך על פי הדיווח ב'וואלה'.

כוכבי אף העביר מסרים על עמדה זו למשרד הביטחון, לפי הדיווח, הוא חושש כי העובדה שיהיה רמטכ"ל נבחר זמן כה רב קודם סיום כהונתו תוביל לסדיקה בהליך ההחלטות ותפריע לקבלת החלטות עתידיות לפני סיום תפקידו.

גורם בטחוני סיפר ל'וואלה' כי מדובר ב"מצב לא נעים, הכרזה בשלב כזה מוקדם פוגעת גם בתהליך היסודי שגנץ בטח היה רוצה לנהל, כמו התייעצויות מול רמטכ"לים ושר הביטחון לשעבר - וגם כדי לא לפגוע בכוכבי אותו הוא מעריך מאוד. למנות רמטכ"ל בשלב כל כך מוקדם זה סוג של הטלת צל על רמטכ"ל מכהן, זה אילוץ פוליטי".

כזכור, אמש דווח כי גנץ הקדים ופנה לשלושה אלופים בצה"ל המועמדים להחלפתו של רב-אלוף אביב כוכבי בתפקיד הרמטכ"ל, מצבה הרעוע של הממשלה והחשש מפני הליכה לבחירות נוספות, האיצו בגנץ להקדים את הבחירה. אם הממשלה תיפול קודם לבחירה ותוקם ממשלת מעבר, הליך הבחירה יסתבך ויהיה כרוך באישורים משפטיים שונים למינוי בתפקיד כה מרכזי.

המועמד שמסתמן כמוביל לתפקיד הוא סגנו של כוכבי היום, אלוף הרצי הלוי, מולו מתמודדים סגן הרמטכ"ל לשעבר איל זמיר ומפקד זרוע היבשה יואל סטריק.

מלשכת שר הביטחון נמסר: "תהליך בחירת הרמטכ"ל ה-23 החל בהחלטת שר הביטחון ובתיאום מלא בינו לבין ראש המטה הכללי והמועמדים. כל אמירה אחרת הינה שקרית. הקשר בין שר הביטחון לרמטכ"ל מצוין, והם עובדים ביחד לטובת ביטחון מדינת ישראל".

מדובר צה"ל נמסר: "תהליך בחירת הרמטכ"ל ה-23 החלה על ידי שר הביטחון ותואמה בהסכמה מלאה עם הרמטכ"ל. כל אמירה אחרת היא שקרית. הקשר בין השר לרמטכ"ל מצוין ואין בפרסום זה דבר מעבר לרכילות שקרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר