"רוצחים נפשות"

מאות בנות ספרדיות ללא סמינרים; "שיטת המכסות קרסה"

ההתעללות בנשמות שבה ביג טיים לבירה: לאחר שנים של שקט יחסי, השנה, הכל התפוצץ שוב, ויש יותר מ-600 בנות שטרם שובצו, בעוד יתר הבנות כבר החלו ב'גיבוש' • "גזענות טהורה ורעה" (חרדי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

טירוף בירושלים: מאות בנות, רובן בנות הציבור החרדי ספרדי, טרם שובצו לסמינרים לשנת הלימודים הבאה, כל הפרטים בפרסום ראשון ב'כיכר השבת'.

לאחר מספר שנים של שקט יחסי בגזרת השיבוצים לסמינרים בירושלים, השנה, המצוקה שוב חזרה. כ-600 בנות ממתינות זה מספר חודשים לשיבוץ לסמינרים לשנת הלימודים הבאה, וזאת, בזמן שחברותיהן לכיתה בבית הספר היסודי כבר החלו בשלב ה'גיבוש' לקראת שנת הלימודים.

בכירים בעיריית ירושלים טוענים, כי אחת הסיבות למצוקה הגדולה השנה היא החלטה של מספר מנהלי סמינרים לסגור כיתות שנפתחו בשנה שעברה וכך נוצר מצב שמאות בנות 'איכותיות' לא התקבלו לסמינרים.

"אין הגדרה אחרת מלבד גזענות"

"בנוסף לכך", טוען גורם בכיר בעיריית ירושלים - המעורב בפרטים: "מדי שנה ניתן לראות את הגידול באחוז הבנות הספרדיות שעולות לסמינרים, יותר ויותר בנות ספרדיות ממשפחות טובות, שאין כל סיבה שלא יתקבלו לסמינר איכותי". לדבריו: "מנהלי הסמינרים חוששים לאבד את האחוז של הבנות האשכנזיות בסמינר, מה שנקרא 'מכסות', ולכן סוגרים כיתות ומסרבים לקבל עוד בנות כדי לשמור על 'המותג' שלהם, זאת גזענות, אין הגדרה אחרת".

גורם רשמי בעיריית ירושלים אישר את הפרטים, שאכן הסיבה המרכזית לסגירת הכיתות היא החשש מאיבוד 'הרוב האשכנזי' בסמינרים, בזמן שיש גידול במספר הבנות הספרדיות שעולות לסמינרים.

בכיר נוסף בעירייה הסביר: "אין ברירה, חייבים להקים סמינר ספרדי איכותי אליו גם נציגי ש"ס ישלחו את בנותיהן. אחרת, המצוקה רק תלך ותגדל. הפתרון הנוסף הוא 'רישום אזורי', חוק שש"ס התחייבה לו אבל בפועל לא קרה והתוצאה כעת מתפוצצת לכולם מול העיניים".

יש גם בנות אשכנזיות

מנגד, ל'כיכר השבת' נודע, כי השנה יש הרבה בנות אשכנזיות, שחטאן היחיד שהגיעו ממשפחות קצת מודרניות, שגם לא מצליחות להתקבל לסמינרים, שבעבר קיבלו את אחיותיהן ללא כל בעיה, "הם מרגישים שמותר להם הכל, הם לא סופרים אף אחד, לא את הרבנים ולא את העירייה, כנראה השנה יש ביקוש יותר גדול ולכן הם עושים סינון איך שבא להם. יש פה בנות שמחכות חודשים לתשובה ולאף אחד זה לא ממש מזיז".

ומה חושב על כך ראש העיר?

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש העיר, משה ליאון, נפגש לאחרונה עם מספר מנהלי סמינרים בניסיון לסיים את המשבר בתקווה שבימים הקרובים תושג פריצת דרך. במקביל, מקיים ליאון ישיבות שבועיות בכדי לעקוב אחר המצוקה.

גורם שהשתתף בישיבה אמר ל'כיכר השבת' כי במהלך הישיבה אמר ראש העיר כי לא אחסוך בתקציבים, נעשה הכל כדי לפתור את הבעיה.

"תבינו", אומר גורם חינוכי העוסק בשיבוץ הבנות: "יש פה מאות בנות טובות, אין מחלוקת שלא מדובר ב'משפחות בעייתיות', מדובר בבנות הכי טובות שכל חטאן הוא שהן ספרדיות, זהו. אותן בנות יושבות בבית, רואות את החברות שלהן כבר מתחילות 'גיבוש' לשנה הבאה, והן ממתינות לתשובה, זאת התעללות שמקורה בגזענות, לרצוח נשמה".

לדבריו: "ש"ס מחזיקה בתיק החינוך בעירייה, זה הזמן שלה לצאת לקרב למען הבנות הללו, בדיוק לזה הוקמה ש"ס. הייתה טעות גדולה לפצל את התיק בין ש"ס ל'דגל', המלחמה הרבה יותר קשה, אין לספרדים יותר מידי במה לאיים ומי שמשלמות את המחיר אלו הבנות המסכנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר