ישפיע בישראל

העלייה החדה ביותר מאז 1994: הריבית בארצות הברית מזנקת ב-0.75%

הבנק הפדרלי במעצמה הכלכלית החליט על העלאה גבוהה יותר מזו שתוכננה מלכתחילה, ובישראל מתכננים להעלות גם כן את הריבית, אחרי שתי ההעלאות הקודמות (כלכלה, בעולם)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סמל הבנק המרכזי של ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)

הבנק המרכזי של ארצות הברית, בראשות ג'רום פאוול, הודיע הערב (רביעי) על העלאת ריבית נוספת כחלק מהמאמצים להתמודד עם האינפלציה הגואה במעצמה הכלכלית. פאוול הכריז על העלאה של 0.75%, ההעלאה החדה ביותר מאז שנת 1994, כלומר 28 שנים.

מדובר בעלייה ניכרת שלישית שמבצע הבנק האמריקני המרכזי בתוך כשלושה חודשים, כאשר עד אז הריבית בארה"ב עמדה על שיעור אפסי במשך תקופה ארוכה. התחזית היא שעד סוף 2022 הפד יעלה את הריבית שלו עד לטווח של 3.25%-3.5%, כך על פי הערכות כלכלנים.

מטרת העלאת הריבית היא לבלום את גל עליות המחירים, שהביא כבר את האינפלציה בארה"ב לשיא של 41 שנים - 8.6% ב-12 החודשים האחרונים.

העלאת הריבית הערב בארה"ב מגבירה את הסיכויים כי תשפיע באופן ישיר גם על החלטת הוועדה המוניטארית בבנק ישראל, בראשות הנגיד הפרופ' אמיר ירון, על שיעור העלאת הריבית במועד ההחלטה הבא ב-4 ביולי בשיעור של חצי אחוז ל-1.25%, שהם ריבית פריים של 2.75%.

לפי הערכות מומחים, הריבית בישראל תועלה בחודשים הקרובים ברציפות, כאשר ע"פ התחזית הריבית בישראל תגיע תוך חצי שנה לשיעור של 2.0%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר