באמצעות מסוקים

מבצע חריג בהובלת ארה"ב: מנהיג בדאעש נעצר בסוריה

כוחות הקואליצייה נגד דאעש, בהובלת ארה"ב, פשטו לילה באמצעות מסוקים על ביתו של מנהיג בכיר בארגון הטרור דאעש • הבכיר נעצר והוכחות עזבוא ת סוריה ללא נפגעים. כל הפרטים (העולם הערבי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

בכיר בארגון הטרור האכזרי דאעש נעצר הלילה (חמישי) במבצע חריג של קואליציית המדינות נגד דאעש, בהובלת ארצות הברית.

עד כה טרם פורסמה זהות הבכיר שנעצר אך נמסר כי מדובר בממוחה בהרכבת מטעני חבלה. עוד נמסר מטעם קואליציית המדינות כי המבצע הסתיים ללא נפגעים בקרב הלוחמים או בקרב אזרחים.

על פי הדיווחים, המבצע החריג התבצע בתוך סוריה, סמוך לכפר אל חומיירה הקרוב לגבול הסורי-טורקי.
בהודעה משותפת של המדינות החברות בקואליצייה נגד דאעש נמסר כי הבכיר שנעצר היה "יצרן פצצות מנוסה שהפך לאחד המנהיגים הבכירים של הארגון". בקואליציה הדגישו: "הכוחות ימשיכו לצוד את שרידי דאעש בכל מקום שבו הם מתחבאים, כדי להבטיח את תבוסתם המתמשכת".

"המשימה תוכננה בקפדנות כדי לצמצם סיכון לנזק משני בכלל ולפגיעה באזרחים בפרט", נמסר.

כזכור, לפני כחצי שנה הודיע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על חיסולו של מנהיג דאעש, אבו איברהים אל האשימי, לאחר שכוחות קומנדו של ארה"ב פשטו על ביתו.

ה'וושינגטון פוסט' חשף לפרטי פרטים כיצד חוסל מנהיג דאעש אבו איברהים אל האשימי בידי האמריקנים. העיתון חשף את שלבי המבצע וגם את ההחלטות שהביאו לחיסולו של הטרוריסט במקום ללכוד אותו בחיים כפי שתוכנן מההתחלה.

על פי העיתון, מנהיג דאע"ש אותר כבר לפני כמה חודשים בידי כוחות הביון של ארה"ב ומאז החלו בפנטגון בתכניות ללכידתו. הנשיא ביידן עודכן על כך כ-20 בדצמבר ומערכת הביטחון האמריקנית הציגה בפניו את האפשרויות השונות, בהן ללכוד אותו חי, למרות שהסיכויים לכך היו נמוכים לאור המורכבות של מבצע כזה.

גורמי ממשל רשמיים סיפרו כי במתחם בו התגורר אל האשימי היו ילדים רבים ומשפחות מה שהקשה על היכולת לפגוע בו מבלי לפגוע בחפים מפשע. הטרוריסט לא יצא כמעט מביתו מלבד גיחות קצרות לגג הבניין. על פי ההערכות, הבחירה באזור מלא בילדים וחפים מפשע לא היה מקרי ומנהיג ארגון הטרור ידע כי הדבר יקשה על פעולה אמריקנית נגדו.

האמריקנים החליטו לוותר על תקיפה מהאוויר שהייתה קלה הרבה יותר ובחרו לבצע את התקיפה באמצעות כוחות קרקעיים כדי למזער את הפגיעה בחפים מפשע. ההחלטה של ביידן לפעול מהקרקע הייתה מורכבת גם בשל הצורך להגיע עד למקום עצמו שנמצא בלב שטח עוין שנשלט בידי ארגוני טרור מקומיים ושליטה רוסית אווירית שהיה צריך לעבור דרכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר