'המבדיל' | ריאיון מרתק

המסע של שמעון ברייטקופף; מעטרס', 'משפחה', עיריית י-ם והסיפורים שמרעידים את הנפש

המסע המרתק של איש התקשורת שמעון ברייטקופף, מילדותו בהר-נוף, דרך הישיבה שעדיין לא עזב, עולם התקשורת, יועצו הבכיר של ראש העיר והסיפורים שמרעידים לבבות | צפו (TV)

שמעון ברייטקופף לצד המראיין זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, איש התקשורת שמעון ברייטקופף כדי לספר על המסע מישיבת עטרת ישראל והקשר הקרוב אל ר' ברוך מרדכי, עד לעולם התקשורת והייעוץ ולספרו החדש.

ברייטקופף מספר על צורת ההנהגה של ראש הישיבה, על כך שחינך כל אחד למצות עד תום את היכולות שלו ולכבוש כל הר אפשרי. עד היום ברייטקופף בקשר עם ראש הישיבה ונוהג להתייעץ עמו בתחומים שונים.

המעבר אל עולם הכתיבה לא היה זר לברייטקופף שהגיע ממשפחה שעסוקה בכתיבה, אמו הייתה כותבת למקומות שונים, יום השישי, יתד נאמן ועוד. ברייטקופף גם מזכיר את שני אחיו; ר' דוד וחנני, מעורכי 'כיכר השבת', העסוקים בכתיבה משובחת.

אחרי תקופה שהוא כותב בפורום בחדרי חרדי שהיה בזמנו - 2008 כיכר העיר של הציבור החרדי, הוא עובר אל המדיה הכתובה - עיתון משפחה, שם הוא עוסק בפוליטיקה.

בשלב מסוים ברייטקופף מסיים עם כתיבה פוליטית ועובר אל כתיבה פובליציסטית, טור שבועי בעיתון משפחה. לדבריו ישנו זמן שכתיבה פוליטית חוזרת על עצמה והגיעה העת לכתוב על משהו אחר.

תוך כדי שברייטקופף יוצר, כותב סיפורים הוא משמש גם כיועצו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון, במאמץ לאחד בין הדבקים של העיר המורכבת משלל שונה של אנשים.

יצירתו האחרונה היא הספר מיתרי הלב, המכיל בתוכו חמשה עשר סיפורים שונים המביאים מסרים שונים מהחיים, וכמו שנכתב מאחור: "מטרתו לנסות להפוך את הקוראים לאנשים טובים יותר, מכילים יותר ואולי אפילו נעלים יותר".

הספר נכתב במשך עשור, כשהסיפורים מבוססים בין היתר על רעיונות שעלו לברייטקופף יחד עם אחיו דוד, שמהן נבנו הסיפורים.

אחד מהסיפורים בספר שפורסם לפני 5 שנים בערב חג השבועות (גם כאן ב'כיכר השבת') עורר הדים רבים. הסיפור שנקרא 'לולי' מספר על חייו של ילד שנעים מפה לשם, נפילות ועליות, החיבור למוסיקה יהודית וההשפעה שלה על נפש הילד. שורשי הסיפור מיוחסים אל רבי שלמה קרליבך ורבים דנו האם היה או לא היה. ברייטקופף מחייך ואומר שפעמים רבות כשסיפור מעלה מסר כלשהו, אנשים אוהבים להיתפס על אמיתות הסיפור במקום להתייחס אל המסר.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וקיץ בריא!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר