השקט הופר

הסלמה בדרום: רקטה שוגרה מעזה, כוח צה"ל תקף ברצועה

אחרי נפילת בלון התצפית, אזעקות 'צבע אדום' נשמעו באשקלון וביישובים בעוטף עזה • בשעת בוקר מוקדמת של שבת תקף צה"ל ברצועה עמדת תצפית של ארגון הטרור 'חמאס' • כל הפרטים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפת עמדת החמאס, הבוקר (צילום: דובר צה"ל)

הסלמה בדרום: אחרי תקופה ארוכה של שקט, אזעקת צבע אדום נשמעה בליל שבת באשקלון וביישובים בעוטף עזה. דובר צה"ל עדכן כי זוהה שיגור משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

בהמשך הלילה, סמוך לשעת בוקר, תקפה ישראל ברצועת עזה. לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו מספר מטרות חמאס ברצועת עזה.

עוד עדכן דובר צה"ל כי, בתגובה לירי רקטה שיורטה במרחב אשקלון נתקפו סדנאות לייצור אמצעי לחימה במוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, נתקפו שלוש עמדות צבאיות של החמאס ברצועה.

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי למתרחש בשטח רצועת עזה", מסר צה"ל. לא דווח על נפגעים ישראלים בעקבות הרקטה מעזה.

שעות קודם לכן, בצהרי יום שישי, נפל בלון תצפית של צה"ל בצפון רצועת עזה, סמוך למעבר ארז - והגיע לידיהם של הפלסטינים. כוח צה"ל ירה לעברם בתגובה, אך הבלון נותר בידי תופסיו והועבר לידי הזרוע הצבאית של החמאס. יצוין כי הבלון לא הופל על ידי הפלסטינים אלא נפל בשל תקלה.

אזור נפילת הבלון (צילום: לפי סעיף 27א)

בצה"ל, ניסו לגמד את האירוע ומסרו כי "בלון תצפית ניתק היום ונפל ברצועת עזה", והדגישו כי "אין חשש לדליפת מידע משמעותית", משמע דליפת מידע רגילה - כן היתה. "האירוע יתוחקר", הודיעו בצה"ל וציינו כי "שגרה מלאה בעורף".

הפלסטינים טענו כי צה"ל תקף כבר ביום שישי בשטח פתוח באזור בו נפל בלון התצפית, אך בצה"ל הכחישו זאת וציינו כי בוצע רק ירי הרחקה לעבר פלסטינים שהתקרבו אל הגדר. כתוצאה מהירי הופעלה התרעה בשטחים פותחים.

מדובר בבלון תצפית שמשדר בלייב, כך שהמצלמות שמותקנות בו - אינן מסווגות, ולכן אין חשש לדליפה משמעותית. דרך הבלון צופים בצה"ל במתרחש בסביבה, מעליה הוא מוצב. הבלון נפל ככל הנראה כתוצאה מתקלה טכנית ובשל הרוחות החזקות שהיו באזור. כאמור, בהמשך הלילה המצב הסלים.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר