מקרון בסכנה | סקירה

המועמד האנטישמי ישיג רוב בפרלמנט הצרפתי?

שבוע אחרי שז'אן לוק מלנשון, איש שמאל קיצוני לו מיוחסות גם עמדות אנטישמיות, השיג הישג חסר תקדים בסבב הראשון - היום, בסבב השני, ינסה לגבור על מפלגתו של מקרון (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מקרון (צילום: ארמון האליזה)

חודשיים אחרי הבחירות לנשיאות, ושבוע בדיוק אחרי הסבב הראשון בבחירות לאסיפה הלאומית - הפרלמנט הצרפתי, הבוקר (ראשון) נפתחו הקלפיות בצרפת שוב.

הבוחרים ייקבעו האם איש השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון, האיש שהשיג הישג חסר תקדים בסיבוב הקודם יצליח להשיג את הרוב בפרלמנט הצרפתי בצל איחודים שביצע בשמאל.

מלנשון מנסה כמו אליזבת' בורן ממפלגתו של מקרון, להגיע אל כס ראש הממשלה. בכדי להשיג זאת, עליו להגיע לרוב בפרלמנט של 289 מושבים.

בהתחשב בתוצאות הסבב הראשון, מלנשון ומפלגתו NUPES צפויים לזכות בין 255 ל-295 מושבים. כאמור, אם מלנשון ישיג רוב של 289 מושבים, יוכל להערים קשיים על מקרון.

בנוסף, לאורך הקמפיין אמר מלנשון, לו גם מיוחסות אמירות אנטישמיות, כי אם ישיג רוב, ידרוש ממקרון למנותו לראש ממשלה - ולא, ימנע קידום של כל רפורמה. המהלך נחשב ללא מקובל בתרבות הפוליטית בצרפת.

אפשרות נוספת היא שמפלגת קדימה!, או בשמה החדש הרפובליקה בתנועה אותה מנהיג הנשיא מקרון יחד עם ראש הממשלה הנוכחית אליזבת בורן - ישיגו רוב בבחירות וישמרו את המפלגה בשלטון כפי שהיה מאז שנת 2017.

לצד שתי האפשרויות של ניצחון למקרון או מלנשון, קיימת אפשרות נוספת לקראת השינויים בפרלמנט לחמש השנים הבאות.

אם אף אחד מהמועמדים לא ישיג רוב בבחירות לפרלמנט, ככל הנראה הנשיא מקרון וראש הממשלה בורן יפעלו להקמת קואליציה יחד עם המפלגה הרפובליקנית, דבר שיהיה שיא של למעלה מ-30 שנים בהם לא היה צורך בהקמת קואליציה בצרפת.

במהלך השבועות האחרונים, פנה איש המרכז מקרון לקהל הימני וסימן את אשת הימין הקיצוני מארין לה פן כ"סכנה לרפובליקה" בניסיון להביא אליו עוד ועוד קולות ימין.

על פי הסקר האחרון שפורסם ביום שישי האחרון, מקרון ומפלגתו צפויים לזכות ב-33%, מלנשון ומפלגתו ב-34%, לה פן ומפלגתה עם 25%, הרפובליקנים עם 4% ואריק זמור עם 3% בלבד, כשכבר בשבוע שעבר התברר כי בכל אופן הוא עצמו לא יהפוך לחבר פרלמנט אחרי שהפסיד בבחירות במחוז בו התמודד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר