מלחמה ללא הפסקה

זלנסקי: "רוסיה מתכוננת למתקפה מחודשת, אנחנו ערוכים"

אחרי תקופה של הפוגה: מודיעין בקייב על הכנות רוסיה למתקפה מחודשת במזרח אוקראינה • הנשיא זלנסקי: "מצפים ומוכנים לזה" • הבכיר התרברב: כשאוקראינה תצטרף, האיחוד לא יהיה קיים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
צבא רוסיה באימונים עם בלארוס (צילום: צבא רוסיה)

באוקראינה נערכים למתקפה רוסית מחודשת במזרח המדינה. כך לפי מידע מודיעיני בקייב. החשש ממתקפה מגיעה אחרי דשדוש של הכוחות הרוסיים במלחמתם במדינה, שעדיין אינה נראית קרובה לסיום.

ב'ישראל היום' צוטט מקור ביטחוני בקייב, שלדבריו ההכנות למתקפה הרוסית המחודשת הינה בשלושה צירים במחוז לוהנסק במזרח המדינה, במטרה 'לטהר' את המעוזים האוקראינים האחרונים שנותרו במקום.

בנאום לילי שנשא, התייחס נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לניסיון ההתקפה הרוסי המחודש. הוא אמר כי מדינתו נערכת להסלמת המתקפה. "אנו מצפים לה ואנו מוכנים", טען. עוד הוסיף ואמר כי "תוצאה חיובית של אוקראינה היא אינטרס לאירופה כולה".

אתמול אישר הפרלמנט של אוקראינה מספר חוקים המגבילים באופן משמעותי חשיפת תרבות רוסית. כך לדוגמה הוגבלה אפשרות השמעה של מוזיקה רוסית בכלי תקשורת ובמרחב הציבורי, או מוזיקה שיצרו תומכי המלחמה. כמו כן הפצת ספרים בשפה הרוסית הוגבלה.

לפי הדיווחים, בתחילת השבוע הועברו החיילים האוקראינים, שנשבו בידי הצבא הרוסי לאחר שנכנעו במפעל הפלדה בעיר מריופול, לכלא פורטובו במוסקבה בירת רוסיה.

דמיטרי מדבדב, יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, התרברב בתחילת השבוע, על רקע ניסיונות אוקראינה להצטרף אל האיחוד האירופי, ואמר כי "עד שהאיחוד האירופי יקבל את אוקראינה לשרותיו, האיחוד כבר לא יהיה קיים".

זלנסקי נשיא אוקראינה קיים בימים האחרונים סבב ביקורים בערי המדינה. כך לדוגמה ביקר לראשונה מאז פרוץ המלחמה במיקולייב. בעיר הופגז בתחילת השבוע מתחם ספורט מהפגזה רוסית, ונהרס כליל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר