"פועלים במספר מימדים"

בנט חושף: "ישראל וטורקיה סיכלו מספר פיגועים איראנים"

ראש הממשלה אמר כי שיתוף הפעולה בין ירושלים לאנקרה מנע אובדן חיי ישראלים, והודה לנשיא ארדואן על הסיוע – באשר לביקור ביידן הדגיש בנט: "צריכים 'לנעול' תוכנית פעולה משותפת" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנט בישיבת הממשלה, השבוע (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

ישראל וטורקיה פעלו בשילוב ידיים כדי לסכל מספר פיגועים שתכננה איראן לבצע באיסטנבול בימים האחרונים ולעצור כמה מן המחבלים שעמלו על תכנון הפיגועים, כך חשף הערב (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט, בתדרוך שהעניק לכתבים מדיניים.

"המאמצים המבצעיים יחד עם כוחות הביטחון הטורקים נשאו פרי. בימים האחרונים, במאמץ משותף ישראלי-טורקי, סיכלנו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה. הפעולה המשותפת עם הטורקים נמשכת והמטרה שלנו היא להחזיר בהקדם את המצב לשגרה ואת התיירות לשם לשגרה. יש שיתוף פעולה בכל הרמות ואני מודה לנשיא ארדואן על כך", אמר בנט, והודה בפומבי לנשיא טורקיה.

"יש מערכה שמתרחשת בטורקיה ויש איום שמרחף על ישראלים בטורקיה. אנחנו פועלים שם בהרבה מימדים כדי לשמור על ביטחון אזרחינו. לצד הפנייה לאזרחי ישראל שלא לטוס לטורקיה, בדגש על איסטנבול - אנחנו גם פועלים בצורה הדוקה עם גורמי השלטון הטורקים כדי לסכל את ניסיונות הפגיעה בישראלים וביהודים", הוסיף ראש הממשלה.

בנט נערך בימים אלו לביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, שעתיד להתקיים בעוד כשלושה שבועות, ובשאיפתו לחתום על הסכם שיתוף פעולה צבאי מלא בין הצדדים, שישמש מול איראן. "המטרה המרכזית של הביקור היא לנעול תוכנית פעולה משותפת ובהירה יחד עם ארצות הברית לבלימת התגרענות איראן. בטווח הקצר אנחנו רוצים לבלום את המשך העשרת האורניום ופיתוח הגרעין בכלים מדיניים ואחרים. בטווח הארוך נשאף למציאות הסכמית שתמנע מאיראן לצמיתות התקדמות לנשק גרעיני".

ראש הממשלה שב על תפיסתו לפיה יש להכות באיראן ולא בארגוני הטרור אותם היא מממנת: "אני רוצה להימנע ככל האפשר מהתכתשות עם קצות האצבעות של אותו תמנון, ולהשקיע את מירב האנרגיה בהחלשת ראש התמנון. איראן צריכה לדעת שכללי המשחק השתנו. כל מי שמנסה לפגוע בנו ייפגע, מהמתכנן ועד למבצע. אנחנו נמשיך לחשוף את פניה האמיתיות של איראן ולהגיב בעוצמה. יש לנו מרחב פעולה גדול. הימים בהם מדינה מממנת טרור, מציידת טרוריסטים, מאמנת, משלחת אותם, ויוצאת ללא פגע - נגמרו. גם מי ששולח משלם. נגיע לכל מקום שצריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר