הטלטלה הפוליטית

"קואליציה נכשלת" תגובת העולם לבחירות

לאחר הדיווח על הליכה לסבב בחירות חמישי תוך שלוש שנים בלבד, כלי התקשורת מרחבי העולם דיווחו על נפילת קואליציית בנט-לפיד אחרי שנה אחת בלבד בכס השלטון (פוליטי, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומי מסך)

זמן קצר לאחר הדיווחים בישראל על פירוק ממשלת בנט-לפיד אחרי שנה אחת בלבד, ברחבי העולם דיווחו על הטלטלה הפוליטית בישראל - שכבר שבעה מטלטלות פוליטיות בשנים האחרונות.

כך למשל באתר הבריטי הפופולארי BBC דיווחו כי "ישראל הולכת לקלפי, הקואליציה פועלת לפיזור הפרלמנט". עוד דווח כי "בדרמה פוליטית גדולה, ראש הממשלה נפתלי בנט יוחלף על ידי ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד במסגרת עסקה קיימת".

"ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נשבע כי יפעל להיבחר שוב לתפקיד ראש הממשלה בבחירות שצפויות להתקיים על פי פרשנים בחודש אוקטובר" נכתב.

(צילום מסך)

באתר החדשות 'בלומברג' דווח כי "ישראל עומדת בפני בחירות חדשות כשהפרלמנט צפוי להתפזר". עוד נכתב כי "הפרלמנט הישראלי, הכנסת, יתפזר בשבוע הבא לאחר שהמאמצים לייצב את קואליציית השלטון כשלו-כך לפי דובר ראש הממשלה נפתלי בנט."

"שר החוץ יאיר לפיד יהפוך לראש הממשלה הזמני, במקומו של נפתלי בנט, עד להרכבת ממשלה חדשה לאחר הבחירות הבאות, כפי שנקבעו בתנאי ההסכם הקואליציוני."

ברשת הטלוויזיה האמריקנית ABC דווח כי "הקואליציה הישראלית מסכימה על פירוק ועריכת בחירות חדשות." עוד נכתב כי "לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט הודיעה כי הקואליציה המוחלשת שלו תפורק והמדינה תצא לבחירות חדשות."

בהמשך הידיעה נכתב כי "הבחירות צפויות להתקיים בחודש אוקטובר או בנובמבר ויהיו החמישיות של ישראל בשלוש שנים. הבחירות עשויות גם להוות את הקרקע לחזרתו לשלטון של ראש הממשלה הוותיק בנימין נתניהו, שכיום הוא ראש האופוזיציה."

באתר של העיתון הפופולארי 'וול סטרייט ג'ורנל' דווח כי "ישראל עומדת לקראת בחירות חדשות כשהקואליציה מבצעת את פיזור הפרלמנט."

עוד נכתב כי "שר החוץ יאיר לפיד צפוי להיות ראש הממשלה הזמני, כאשר ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט יזוז הצידה."

באתר העיתון 'וושינגטון פוסט' נכתב כי "מנהיג ישראל יפזר את הכנסת כשהקואליציה נכשלת ומתכננת בחירות חדשות."

עוד נכתב כי "ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט ושר החוץ הישראלי יאיר לפיד הודיעו ביום שני כי בכוונתם לפזר את הכנסת בשבוע הבא, מה שיוביל לסיבוב חמישי של הבחירות הכלליות בישראל בתוך פחות מארבע שנים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר