קריסת ממשלת בנט-לפיד

נתניהו בהצהרה: 'לא פוסל ממשלה חלופית'

יו"ר הליכוד שמח על נפילת ממשלת בנט-לפיד, זו שהביאה להדחתו אחרי 11 שנים רצופות כראש הממשלה: "אביא הסכמי שלום נוספים; לא אשב עם מנסור עבאס" (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בסיון תשפ"ב | 20.06.22
ראש האופוזיציה נתניהו צוהל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ישראל הולכת לבחירות, לאחר שבנט ולפיד לא הצליחו לייצב את הקואליציה: יו"ר הליכוד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, מסר הערב (שני) הצהרה לתקשורת, לאחר שראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד, הסבירו לציבור מדוע החליטו לפזר את הממשלה ופרגנו האחד לרעהו. בדבריו הדגיש נתניהו כי לא יישב עם יו"ר רע"מ, ולא שלל אפשרות לממשלה בראשותו כבר בכנסת הזו.

יו"ר הליכוד אמר בהצהרתו: "אנשים מחייכים הערב משום שהם מרגישים שאנחנו נפטרים מהממשלה הגרועה בתולדות ישראל. זאת ממשלה שנכנעה לטרור, לסחטנות, איבדה את היכולת לשלוט בערי ישראל. המדינה נשמטה מתחת לרגלינו בממשלה הזאת. תחושה של אובדן הביטחון האישי, דבר שמטריד את כולם. יוקר המחייה שמאמיר לשיאים חדשים ואובדן הגאווה הלאומית, אנשים שחוששים להניף את דגלי ישראל".

ראש האופוזיציה, שהביא ארבעה הסכמי שלום בשבתו כראש הממשלה, אמר: "אני מחויב להביא עוד הסכמי שלום, אני משוכנע ויש לי סיבה לומר זאת, שיהיו עוד הסכמי שלום - ליהודים וערבים כאחד".

נתניהו תקף את בנט ולפיד על ממשלתם, שלתפיסתו הייתה גרועה: "הם עשו דברים שפגעו בכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. נדרש תיקון יסודי אחרי השיתוק הזה. הם לא דואגים לאזרחי ישראל, הם לא דואגים ליהודה ושומרון, הם לא דואגים לאף אחד חוץ מלעצמם. יש כאן צורך לשקם את מדינת ישראל ואני מתכוון להקים ממשלה לאומית רחבה, חזקה ויציבה".

יו"ר הליכוד נשאל האם ינסה להקים ממשלת ימין בכנסת הזו במקום ללכת לבחירות ומסר תשובה מעומעמת: "לא פוסל מראש ממשלה חלופית, אבל אנחנו בטוחים ביכולת שלנו לנצח בבחירות". נתניהו התייחס ספציפית ליו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, שהכריז שגם הפעם לא יישב בממשלה בראשות יו"ר הליכוד: "הוא פוסל אותי אבל יושב עם האחים המוסלמים שתומכים בטרור".

ראש האופוזיציה הבטיח כי לא יכניס לממשלתו את מפלגת רע"מ, לאחר שבשנה שחלפה מנסור עבאס טען ללא הרף שנתניהו רצה בכניסתו לממשלה: "לא אשב עם האחים המוסלמים. עבאס ביקש ממני שאכניס אותו לממשלתי בעבר - וסירבתי".

עוד לפני הצהרתו לתקשורת, נתניהו פרסם סרטון תגובה לאחר ההודעה על פיזור הכנסת, בו רמז שיפעל לממשלה רחבה ולא ממשלת ימין צרה: "זהו ערב של בשורה גדולה להמוני אזרחים בישראל. אחרי מאבק נחוש של האופוזיציה בכנסת וסבל גדול של הציבור בישראל, ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה", פתח ראש האופוזיציה את דבריו.

"חבריי ואני נקים ממשלה לאומית רחבה בראשות הליכוד. ממשלה שתדאג לכם, לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל. ממשלה שתוריד מיסים, שתוריד מחירים, תנהיג את ישראל להישגים אדירים כולל הרחבת מעגל השלום כפי שכבר עשינו. ומעל הכל - ממשלה שתחזיר את הגאווה הלאומית לאזרחי ישראל כדי שתוכלו ללכת ברחובות בראש מורם", הבטיח יו"ר הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר