פרטים נחשפים

נחשף: המידע שהגיע לבנט לפני שהכריז על פיזור הכנסת

השיחות שקיים נפתלי בנט, שעות לפני שהחליט להכריז על פיזור הכנסת והליכה לבחירות, נחשפות • הפגישה עם אורבך, הדיון עם איילת שקד והסגירה של האופוזיציה

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בנט, אתמול (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הודעתם המשותפת אמש של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד על פיזור הממשלה והליכה לבחירות התקבלה בהפתעה. לפי הדיווחים גם חבריו של בנט ושותפיו לדרך, איילת שקד ואביר קארה, לא ידעו על ההחלטה והוא עדכן אותם עליה דקות לפני ששיגר הודעה לתקשורת. הח"כ היחיד שעודכן על המהלך היה מתן כהנא.

כעת מתבררים פרטים מה אירע אתמול בשעות שקדמו לההצהרה המפתיעה. לפי דיווח של העיתונאי עמית סגל, אתמול בשעות הבוקר שוחח בנט עם ח"כ ניר אורבך והבין ממנו שיתמוך למעשה בשבוע הבא בפיזור הכנסת. גם בנט וגם אורבך עדכנו את איילת שקד בתוכן שיחתם המשותפת. כל אחד מהם עדכן אותה לחוד.

אתמול בשעת הצהריים קיים בנט תדרוך עיתונאים באווירה שלדברי סגל אפשר לפרש בדיעבד כאווירת סיום.

בשעה 17:45 התקשר בנט לשקד, שהייתה באמצע סיור במרוקו, ושיתף אותה במסקנה שלו שעדיף לפזר את הכנסת ושזה מה שהחליט. אחרי עשר דקות שיחה הם נפרדו בהחלטה להודיע על הפיזור. בשעה 18:40 פורסמה הודעת בנט.

בכיר באופוזיציה טוען כי אתמול בשעת צהרים, שעות לפני הודעת הפיזור של בנט, כבר נסגרו פרטים סופיים עם פורשת נוספת מהקואליציה, באישור נתניהו. כך מפרסם העיתונאי יהודה שלזינגר. לפי הדיווח, המידע על כך הגיע ללשכת בנט וכעבור כמה שעות התפרסמה החלטתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר