התרסקות הממשלה

גפני חוגג במליאה: "התשלום על הביזיון שלכם הגיע"

יו"ר יהדות התורה נאם במליאת הכנסת, יומיים לאחר הודאת בנט ולפיד בכישלון ממשלתם • "קיבלתם את התשלום על ההתנהגות הבזויה שלכם, זה יום של שמחה לדמוקרטיה הישראלית" (פוליטי, VOD)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יו"ר יהדות התורה גפני במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

ממשלת בנט-לפיד קרסה, ובזמן שישראל נערכת לבחירות נוספות, חמישיות תוך שלוש וחצי שנים, ישנו אדם מרכזי שמנסה למנוע בחירות ולהקים ממשלה חלופית, בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שנועד עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וכן שוחח עם בכירת ימינה, השרה איילת שקד.

בינתיים גפני מצא זמן לחגוג את נפילת הממשלה מעל בימת מליאת הכנסת והסביר כי הסיבה המרכזית לקריסת מיזמם של ראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד, טמונה בניסיונם ליהדות החרדית.

"אנחנו מתפטרים היום מהממשלה הרעה הזו, ומניסיוני מי שפוגע חס ושלום בתורה או מונע חינוך תורני מילדים הקדוש ברוך הוא משלם לו מהר מאוד! היום קיבלתם את התשלום על ההתנהגות הבזויה שלכם".

גפני התייחס בדבריו לכך שהממשלה שהוקמה לא הביאה לישראלים את הממשלה שרצו, לפי שרוב חברי הכנסת הוגדרו כאנשי ימין אך רוב הממשלה הייתה עם חברי שמאל: "זהו יום שמחה לדמוקרטיה הישראלית. הייתה פה שנה שהשתלטו על מערכת השלטון שהעם לא אמר, שהעם רצה ממשלה אחרת. הייתה מין קומבינציה של חיבור של כמה אנשים כדי להשתלט על המערכת השלטונית בישראל'.

"התוצאות היו נוראות", תקף יו"ר יהדות התורה, שראה דבר או שניים בפוליטיקה הישראלית. "יוקר המחיה השתולל באופן דרמטי, מחירי הדירות הגיעו למחירים בלתי נודעים מבחינת גובהם כך שזוג צעיר לא יוכל לרכוש הדירה, הארנונה, החשמל ומחירי החלב".

גפני, אחד מראשיה המיתולוגיים של ועדת הכספים, תקף את החלטת שר האוצר, אביגדור ליברמן, שבחר להעלות את מחירי החד פעמי, שנועדו לפגוע באוכלוסיות החלשות, אך נרתע מלפגוע בעשירים שמזהמים את הסביבה: "העלו את מחירי כוסות החד פעמיים כדי להגן על כדור הארץ, אבל היום היה דיון בוועדת הפנים על זיהום מפרץ חיפה, שמיליון תושבי מטרופולין חיפה נמצאים בסכנה, ונציגי בזן לא הגיעו".

"הם לא אמא לילדים שלוקחים לה כסף על זה שהיא נותנת להם לגן כוס חד פעמית או חולה בבית חולים שצריך מים לשתות. עם הטייקונים הממשלה הזו לא מתחילה. ראינו מי החברים של שר האוצר!", תקף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר