כל הפרטים

אחרי יותר מ-80 הרוגים: כביש 90 ישופץ ב-410 מיליון שקל

שר האוצר ליברמן ושרת התחבורה מיכאלי סיכמו על הוספת 110 מיליון שקלים ל-300 מיליון שכבר אושרו • בין הדברים שישונו: נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה ותאורה (תחבורה, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
כביש 90, סמוך לים המלח (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי סיכמו על הוספת תקציב בסך 110 מיליון שקלים עבור שדרוג כביש 90, בנוסף ל-300 מיליון שקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש במקטע של קטורה עד נחל שיטה.

התקציב החדש שאושר בין השרים יוקצה לפתרונות בביצוע מיידי בכל 100 הקילומטרים החל מנחל שיטה ועד צומת ערבה הכוללים נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, תאורה ושדרוג הכביש, שבע"ה יביאו להפחתת תאונות הדרכים בכביש הדמים.

ע"פ תוכניות משרדי האוצר והתחבורה, השיפוץ הנרחב יסתיים בעוד כשנה מעכשיו.

כידוע, כביש 90, שחוצה את ישראל, נחשב לכביש הדמים של ישראל לאחר שב-20 השנה שחלפו נהרגו שם בתאונות דרכים יותר מ-80 בני אדם ונפצעו אלפים. בין התאונות היו כמה מזעזעות, כגון שמונת בני משפחת עטר שנספו בתאונה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר: "ממשלות ישראל לא הביאו עד כה פתרון להפחתת תאונות הדרכים בכביש 90, ואחרי עבודת מטה מקצועית יחד עם שרת התחבורה גיבשנו לראשונה פתרון בר יישום, יעיל ומהיר שיתבצע ללא עיכובים. אנחנו מבינים וקשובים לכל הצרכים של הנוסעים בכביש 90 ומחויבים לעשות הכל בכדי לפתור את כל הבעיות הבטיחותיות שקיימות היום אשר מסכנות את כולנו".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, אמרה: "הבטחנו וקיימנו - כביש הערבה ישודרג לאורך כל אורכו. אני שמחה על ההירתמות של שר האוצר לקדם יחד את הצעדים הקריטיים האלה לשמירה על חיי הנוסעות והנוסעים. כביש 90 גבה קורבנות רבים והוא גם כביש חשוב במיוחד לתושבות והתושבים באילת ובדרום הארץ. לכולם מגיע שהכביש הזה יטופל כראוי סוף סוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר