סיכול הפיגוע על אדמת טורקיה

פשיטה "כמו סרט": דירת המסתור של מחבלי איראן נחשפה

בטורקיה נחשפה דירת המסתור ששימשה את המחבלים מאיראן שניסו - בינתיים ללא הצלחה - לבצע פיגוע בישראלים • 4 שעות ארך מבצע הסיכול, שלפי גורם המעורה בפרטים נראה "כמו סרט" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
איראן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרטים חדשים על ניסיונות הפיגוע האיראנים בישראלים על אדמת טורקיה, אחרי רצף חיסולי אנשי 'משמרות המהפכה' במדינה, שיש המייחסים אותם לישראל - נחשפו אמש (חמישי) בידי כלי תקשורת טורקיים.

כך לדוגמה, נחשפו תמונות של דירות המסור ששימשה את המחבלים האיראנים, שבסופו של דבר לא הצליחו לפי שעה לבצע פיגוע בישראלים. הדירה שנחשפה שוכנת בפאתי העיר הגדולה איסטנבול.

ב-Ynet דווח כי במבצע ממוקד נערכה פשיטה על הדירה, שנמשכה כארבע שעות. גורם שנחשף לפרטי החיסול אמר ל-Ynet כי זה היה "נראה כמו סרט".

אתמול הודיעו ארגוני הביון הטורקיים כי הצליחו לסכל פיגוע איראני שתוכנן להתרחש ביום שישי באיסטנבול כנגד ישראליים. לפי הדיווח, לפחות עשרה חשודים נעצרו, הם תכננו לפגוע בדיפלומטים ותיירים ישראלים במקום, אחד היעדים היו שגריר ישראל לשעבר ואשתו ששהו במלון בעיר.

אתמול המריאה משלחת בראשות שר החוץ וראש הממשלה המיועד יאיר לפיד לאנקרה, בירת טורקיה, לפיד שקל לדחות את הנסיעה אך בשל הצורך הביטחוני הדחוף בנסיעה והעובדה כי אנקרה נמצאת באזהרה ברמה פחותה מאיסטנבול, אזהרה לפיה יש לדחות נסיעות שאינן חיוניות, לפיד בחר כן להמריא.

בתקופה האחרונה, בכירים איראניים רבים חוסלו בנסיבות מסתוריות. רק לפני 3 ימים דיווחו כלי תקשורת המקושרים לאופוזיציה באיראן על מותו של קצין נוסף בזרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה. לאחר מכן פורסמה מודעת האבל באיראן של הקצין, והאב פראמרזיאן. נסיבות מותו לא פורסמו.

כמו כן, האיראניים דיווחו בשבוע שעבר על מותו בתאונת דרכים של עלי קמימי, לוחם ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה. קודם לכן דווח באיראן על מותם שני מדעני חלל וגרעין איראניים שנמצאו ללא רוח חיים ככל הנראה הורעלו למוות.

האיראניים מבחינתם מאיימים לפגוע בישראלים בחו"ל, כשעל פי ההתרעות הם ניסו לפגוע בתיירים ישראלים הנופשים בטורקיה. הניסיונות לא צלחו. ואתמול דווח כי חוסין טא'אב, ראש המודיעין במשמרות המהפכה של איראן, שלפי הדיווחים הוא זה שעומד מאחורי ניסיונות ההתנקשות בישראלים על אדמת טורקיה - הודח מתפקידו. כך לפי שמועות עקשניות.

בראיון שהעניק לעיתון האמריקני ה'ניו יורק טיימס', התרברב לאחרונה בין היתר ראש הממשלה נפתלי בנט על המתחולל באיראן. "מסתבר שהחבר'ה האלה פגיעים יותר ממה שהם נראים", אמר בנט. לדבריו, "המשטר האיראני רקוב, מושחת וחסר יכולת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר