נחשף

כוכבי קיים פגישה סודית עם הרמטכ"ל הסעודי

בשל איום הטילים וכלי טייס בלתי מאוישים, ארה"ב יזמה פגישה עם אנשי צבא ממדינות ערביות שונות וכן עם אנשי צבא ישראליים • בפגישה השתתף הרמטכ"ל כוכבי עם עמיתיו ממדינות ערב (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: ויקימדיה, פלאש 90)

דיווח בעיתון הנחשב 'וול סטרייט ג'ורנל': ארצות הברית יזמה וביצעה פגישה סודית במצרים יחד עם מפקדי צבאות של מדינות ערביות שונות וכן עם הרמטכ"ל כוכבי.

על פי הדיווח בעיתון, הרמטכ"ל כוכבי נפגש בין היתר עם עמיתו הרמטכ"ל הסעודי ונציגי צבא מקטאר, ירדן, מצרים, בחריין ואיחוד האמירויות.

במהלך סבב הפגישות, כך על פי הדיווח, השתתף הקצין בדימוס פרנק מקנזי כנציגה של ארצות הברית. הפגישה באה ברקע הסכמי אבהרם ובכדי לנסות ולמצוא דרך להילחם בתופעת כלי הטייס הלא מאוישים - כטב"מים, וכן בצל הטילים האיראנים.

כזכור, מחר בבחריין צפויה להתקיים פסגת המשך אחרי 'פסגת הנגב' בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז לצד נציגים משאר מדינות 'פורום הנגב' - ארה"ב, איחוד האמירויות, מרוקו ומצרים.

בפגישה האחרונה שנערכה בין מדינות 'פורום הנגב' גינו נציגי המדינות את הפיגוע הרצחני בחדרה שארע יום קודם לכן.

מזכיר המדינה האמריקני-יהודי, בלינקן, אמר בתום הפסגה לאחר גינוי הפיגוע, "הסכמי השלום האזוריים אינם תחליף לתהליך שלום עם הפלסטינים. אחד הנושאים שדנו עליהם היום זה כיצד המדינות שמשתתפות בפסגה הזו יכולות לסייע לפלסטינים".

שר החוץ של בחריין גינה אף הוא את הפיגוע ואמר: "אני מגנה את הפיגוע אמש ושולח את תנחומיי למשפחות. יש להפוך את הסכמי אברהם למעשים ולפרקטיקה נגד כוחות הטרור כמו חיזבאללה והתוקפנות האיראנית".

שר החוץ של מצרים גינה את הפיגוע ואמר: "הדגש בפסגה הזו - היא החשיבות של תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. צריך להמשיך פתרון שתי המדינות, בהתאם לקווי 67'. ומצרים תמשיך לסייע כפי שסייעה לאורך השנים בתיווך".

שר החוץ של איחוד האמירויות גינה גם ואמר: "מצרים וישראל חתמו על הסכם שלום לפני 43 שנה, ואנחנו מתחרטים על שלא הצטרפנו אליהן אז. כעת אנו פועלים לשינוי הנרטיב – יש בנו סקרנות לגביכם ואנחנו רוצים להכיר זה את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר