"נעשה הכול, אבל הכול"

זו התוכנית של המפלגות החרדיות - אם נתניהו לא ישיג 61

גם בסקרים האופטימיים ביותר, חה"כ נתניהו, עדיין לא מצליח להשיג 61 אצבעות, במפלגות החרדיות נערכים לממשלה בה נתניהו לא יהיה רה"מ • גורם חרדי: "נעשה הכול - שלא נשב באופוזיציה" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ בימים אחרים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הניסיונות מצד גוש הימין להקים ממשלה חלופית כבר בכנסת הזו - הולכים ופוחתים, למרות הרצון העז, אך במפלגות החרדיות, שרואות את הסקרים האחרונים כבר מתחילים לדבר על היום שאחרי הבחירות.

על פי הדיווח של עמית סגל ב'החדשות' הערב (ראשון), גורמים בכירים במפלגות החרדיות, הן מש"ס והן מיהדות התורה, הצהירו, כי במידה וראש האופוזיציה כיום נתניהו, לא ישיג 61, הם ילכו לממשלה של חול לבן בראשות בני גנץ.

על פי הדיווח, במפלגות החרדיות חוששים מהתגובה החריפה שתהיה בקרב המצביעים החרדיים, במידה וילכו לממשלה בראשות לפיד, כפי שתוכנן בהתחלה ודווח לראשונה ב'כיכר השבת'.

ולכן, במידה וכאמור לא יהיה 61, הם יציעו ללכת לממשלת רוטציה, שבני גנץ יהיה ראש הממשלה הראשון בה, והם מאמינים שהליכוד תתמוך בהצעה הזו.

על פי הדיווח, האופציה הזו טובה לחרדים בהרבה, שכן, כך הם גם מקימים ממשלת ימין ולא רבים על "השותפים הטבעיים", וגם לא נשאר במדבר האופוזיציוני וחוטפים מכה אחר מכה כנגד הציבור החרדי, ובכך חוסמים גורמים אנטי-חרדיים, כדוגמת ליברמן ולפיד.

על פי דיווח של אנה ברסקי, בכיר חרדי אמר בשיחות סגורות: "נעשה הכול אבל הכול כדי שלא נשב שוב באופוזיציה. הכול זה הכול. קחו את זה לאן שתרצו".

כפי שדווח לראשונה בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', גורם ביהדות התורה ששוחח עם 'כיכר השבת', המפלגה החרדית האשכנזית תוותר על גוש נתניהו, אם לא יושג רוב בבחירות; "אם נתניהו לא יצליח שוב להרכיב ממשלה, ש"ס לא תיכנס לממשלה אחרת, אבל יהדות התורה כן. ש"ס לא תיכנס רק בגלל שזו שאלה אלקטורלית, אבל אנחנו חזרנו למקום של הפרגמטיות, שאנו לשון המאזניים", אמר אותו גורם.

לשאלת 'כיכר' מה תהיה החלופה השיב הגורם: "בני גנץ הוא מן הסתם המועמד המועדף, אבל אם המנדט יוטל על יאיר לפיד ונבין שרק איתו אפשר ללכת לממשלה - הוא לא פסול מבחינתנו. אם לפיד ישרטט מסמך ששומר על הסטטוס קוו - אנחנו מוכנים לשבת תחתיו בממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר