היסטוריה ואקטואליה

סוער בבירת הגליל: מעיין חדש התגלה בצפת • צפו

בימים האחרונים נודע על מעיין חדש שהתגלה בעיר צפת עם מים בצבע תכלת בהירים, ממש כמו האיים הקריביים, תענוג עילאי לכל חובבי המעיינות; מהיכן מגיעים המים? • צפו (בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
המעיין החדש (צילום: באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)

צפת סוערת. בימים האחרונים נודע על מעיין חדש שהתגלה בעיר צפת עם מים בצבע תכלת בהירים, ממש כמו האיים הקריביים, תענוג עילאי לכל חובבי המעיינות.

המעיין, שכנראה ישודרג מהר מאוד למקווה (עין ערך 'עין כובס'), כמו בסיפורים התגלה על ידי טרקטור שערך חפירות במקום, ועד מהרה התגלה האוצר בדמות מעין מטריף.

ההסבר על המעין החדש (באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)

לצערנו, למרות שאנו בטוחים שהמוני גולשי 'כיכר השבת' כמהים לדעת את המיקום של המעיין החדש, לא נוכל לכתוב פה ולתאר את מיקומו של המעיין, שכן מדובר במעין שאינו רשמי, טרם נעשו בו עבודות שיקום, הקרקעית בוצית, והוא נמצא באתר בניה - ולכן אין לבקר במקום עד שיסודר.

ברשתות החברתיות התפרסמו טענות שהמעיין החדש הינו נביעה של מקווה האר"י המפורסם בקדושתו שנמצא בפאתי בית הקברות העתיק למרגלות העיר צפת.

(צילום: באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)
(צילום: באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)

ר' יצחק איתן, מדריך טיולים מהעיר צפת, הוא 'בעל השמועה', ולידי מערכת 'היסטוריה ואקטואליה' הגיע סרטון בו הוא מספר לכלל עם ישראל על המעיין החדש.

לדברי ר' יצחק איתן, כל יהודי שמגיע לצפת, הדבר הראשון הוא לטבול ולהזדקק במקווה האר"י, ששם שם עומס רב ושפע של יהודים שמגיעים מכל העולם לטבול בו, מה שמביא לצפיפות רבה. ורבים תוהים מדוע המקווה שהינו צר מלהכיל – אינו מתרחב כדי להכיל את ההמונים.

ר' יצחק איתן מעלה סברה שכנראה הקב"ה לקח מחשבה טובה והרחיב את המעיינות בעיר צפת, וכנראה שהנביעה במקווה האר"י שיורדת מהעיר העתיקה, חלחלה למעיין החדש, וישתבח שמו לעד - זכינו.

(צילום: באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)
(צילום: באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)

עוד מוסיף ר' יצחק איתן שכעת שזכינו שהמעיינות בעיר הקודש צפת הורחבו עד לנביעה שהתגלתה בימים האחרונים - נוכל להנות מעוד מקווה שאינו קר שהינו סגולה לכל הישועות כפי שהתבטא ואמר רבי נחמן מברסלב.

בשיחה שערכתי עם מספר גורמים בעיר צפת, נטען לי שהטענה שהמעיין החדש שורשיו הם במקווה האר"י, הם על דרך הנסתר ולא הפשט, שכן מדובר בהר אחר, שלא יתכן שהמים מחלחלים ממקווה האר"י אל המעיין החדש.

מברור שערכתי עם ר' יצחק איתן, נטען לי שטענתו שהמעיין החדש הינו חלחול של מקווה האר"י הוא "בָּבוּאָה דְבָבוּאָה", וכמו כל מעיינות צפת שמקבלות קדושה יתירה ממקווה האר"י.

עוד נטען לכותב השורות מאת ישישי צפת, שבכל גילוי של מעיין חדש באזור עיר המקובלים צפת תובב"א, יש בהם סימני ביאת משיח צדקינו, והדבר מוסבר בפשיטות שככל שתרבה הטהרה בעם ישראל – כך יגיע משיח צדקינו בב"א וכדאיתא בחז"ל על ימי הבית השני "פרצה טהרה בישראל".

(צילום: באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)
(צילום: באדיבות מדריך הטיולים יצחק איתן)

פנינו למספר גורמים רשמים כדי לקבל הבהרה על כללי הבטיחות במקום כדלהלן:

מדובר עירית צפת קבלנו תגובה שמדובר בשטח מנהל של מקרקעי ישראל

מדובר מנהל מקרקעי ישראל קבלנו תגובה שאין להם מה להגיב.

מרשות הטבע והגנים קבלנו תגובה שהאתר הוא לא שטח של רשות הטבע והגנים.

פנינו למשרד הבריאות כדי לבדוק טענות על עכברת במעיין וטרם קבלנו תגובה רשמית; מיד עם קבלתה - נפרסמה.

- - -

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשויות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האוויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

  • מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
  • תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
  • קו ליער 1-800-350-550

- - -

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר