כמה עולה הבחירות?

היועץ הבכיר טוען: משרד האוצר לא מדייק עם הנתונים

אחד מהיועצים הוותיקים, הבכירים והמוערכים, טוען היום, כי שר האוצר ליברמן ומשרדו לא מדייקים עם הנתונים שהציג - כמה עולה למדינה הבחירות; "רחוק מהדרמה שמנסים לייצר" (אקטואליה)

רוני רימון (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

היועץ הפוליטי והאסטרטגי הבכיר, רוני רימון, שהיה בעבר היועץ של בנימין נתניהו, עמיר פרץ, יוסי דייטש, עליזה בלוך ועוד רבים וטובים במערכת הפוליטית, טוען היום (שני), כי שר האוצר אביגדור ליברמן - יחד עם משרדו, מציגים נתונים לא מדויקים לגבי העלות של הבחירות הקרובות.

כזכור, מוקדם יותר היום הצהיר שר האוצר ליברמן, "עלות הבחירות הקרובות לקופת האוצר היא 2.4 מיליארד ש"ח. אני מקווה שמי שאחראי על ההוצאה הענקית המיותרת הזו ישלם את המחיר בבחירות הקרובות".

רוני רימון, יועץ אסטרטגי ופוליטי ממשרד רימון כהן, מסביר ל'כיכר השבת', כי "במשרד האוצר תמיד מפחידים אותנו שיום בחירות עולה מיליארדים. היום, אגף תקציבים נקב בסכום של 2.4 מיליארד שקלים - 1. מאיפה הם יודעים את הסכום המדויק? 2. הרי ברור שזו הפרזה פראית של כלכלנים".

דבריו של ליברמן, היום (ערוץ כנסת)

לדברי רימון, המתמחה בעלויות בחירות בשל תפקידו רב השנים, "העלות הישירה של יום הבחירות - שזה קלפיות, מחשוב, עובדי יום בחירות + מימון מפלגות, היא כ 750 מיליון שקלים".

"ומה היתר?", שואל רימון ומשיב, "'אובדן ימי עבודה'. זו ההערמה: כשעובדי המגזר הציבורי - משרדי ממשלה, עיריות וכו' - לא עובדים זה לא עולה אגורה. מה כן עולה? פועלים במפעל יצרני, כשהמפעל מפסיק לייצר ליום אחד נגרם לו נזק כלכלי.

"מי נושא בנזק? כרגיל המגזר הפרטי. הממשלה הרי לא מפצה את המעסיקים הפרטיים. אז בבקשה - אל תחשבו שהמדינה מוציאה צ'ק על סך 2-3 מיליארד ש"ח, אלא רק כ 750 מיליון. זה אמנם לא מעט, אבל רחוק מהדרמה שמנסים לצייר באוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר