אחרי פיזור הכנסת

מתי יכנס לפיד ללשכת ראש הממשלה וכמה זמן ישהה שם?

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את פיזורה, ובהתאם להסכמות הקואליציה והאופוזיציה החוק יאושר סופית עד מחר בחצות • בלי הצבעה בכנסת, יהפוך לפיד לראש ממשלת החילופים (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה את הצעת החוק שתביא לפיזורה, בקריאה ראשונה. בהתאם להבנות שהושגו על ידי הקואליציה והאופוזיציה, עד מחר, יום רביעי בחצות, הכנסת תפוזר סופית בקריאה שנייה ושלישית.

עד אז, הכנסת תעביר שורה של חוקים בהם מענקי האומיקרון, רפורמת נפש אחת והגדלת יחידות המימון למפלגות על כל אחד מחברי הכנסת המכהנים.

מנגד, 'חוק הנאשם' והחוק להורדת אחוז החסימה לא יאושרו. קרב מתנהל כעת על 'חוק המטרו' כאשר בקואליציה נזכרו לדרוש את קידומו, אך באופוזיציה מתנים זאת בהקדמת הבחירות בשבוע, לתאריך ל' תשרי במקום ז' חשוון.

בחצות הלילה של יום רביעי, מיד אחרי אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה אחרונה, יהפוך יאיר לפיד לראש ממשלת ישראל. הטקס הרשמי יתקיים ביום חמישי בבוקר.

הכנסת לא תידרש להצביע על אישור ממשלת לפיד שכן מדובר בחלק מאישור ממשלת החלופים של בנט ולפיד שכבר עבר את אישור הכנסת לפני השבעתה.

לפיד לא מעוניין להפוך את ביתו למבצר כפי שעשה נפתלי בנט למעון ברעננה, וזאת ככל הנראה כחלק מהפקת לקחים מהביקורת הציבורית שספג ראש הממשלה היוצא.

על פי דיווח בחדשות 12, לפיד רוצה להיכנס לבית ברחוב בלפור אך בשל השיפוצים במעון הרשמי, ככל הנראה יתגורר בינתיים זמנית בדירה שכורה בעיר הבירה.

רשמית, לפיד יכהן כראש ממשלה לתקופה קצרה, רק עד אחרי הבחירות והשבעת ממשלה בראשות מי שינצח את הבחירות. עם זאת, במקרה ולא תהיה הכרעה כפי שצופים חלק מהסקרים, לפיד יכול להישאר בתפקידו זמן ממושך עד שהאזרחים יכריעו האם להשאירו בתפקיד או להחזיר לשם את בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר