ישראל מתייקרת

השרים מתגאים: מחירי החלב יזנקו ב-4.9%

בזמן שיוקר המחיה בישראל מאמיר, גם מחיר החלב בפיקוח יעלה משמעותית ושרי החקלאות והאוצר דווקא מרוצים וטוענים כי מנעו עליה של 14% במחירי החלב בפיקוח (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ישראל מתייקרת והיום (שלישי) מתבשרים האזרחים על עליה נוספת במחירי הקנייה שלהם בחנויות, עם זינוק של 4.9 אחוזים במחירי החלב.

למרות זאת, משרדי החקלאות והאוצר המוחזקים על ידי שרים ממפלגת ישראל ביתנו בראשות איווט ליברמן, דווקא מתגאים בעליית המחירים וטוענים כי הצליחו למנוע עליה דרמטית יותר של 14%.

במקביל לעליית מחירי החלב בפיקוח, מחירי הגבינות היקרות דווקא יירדו משמעותית בעקבות ההחלטה לביטול המכס על ייבואם לישראל.

בהודעת החקלאות והאוצר נמסר כי יבוטל המכס באופן מידי על גבינות קשות, כגון: מוצרלה, חלומי, גבינת ג'מיד (קישק) וגורגונזלה, וכן, יבוטל בהדרגה המכס על גבינות שמנת בעלות אחוז שומן הגבוה מ-5%.

עוד הוחלט כי החל ממאי 2023, מחיר מוצרי החלב שבפיקוח יתעדכן באמצעות מנגנון אוטומטי, בהסתמך על החלטות ועדת המחירים הבין-משרדית של משרד האוצר ומשרד החקלאות וללא צורך בחתימת השרים על צו מחירים.

במסגרת זו, יחושבו עלויות ייצור החלב בהתאם לעלויות הייצור השנתיות של רפתות גדולות, בהן מכסת הייצור עומדת על 800 אלף ליטר ומעלה. מתוך הבנה כי מדובר ברפתות גדולות ויעילות, ובהתאמה עלויות הייצור שלהן מינימאליות.

נוסף על כך, הוסכם כי תוקם ועדה בהשתתפות משרדי החקלאות ופיתוח הכפר והאוצר ונציגי ענף החלב אשר תגבש תכנית פעולה לקידום והתייעלות ענף החלב, לרבות: בנושאי איחוד רפתות, קידום רפתות קטנות, רגולציה והקלות בניוד מכסות ועוד. הוועדה תגיש את מסקנותיה לוועדה תוך 6 חודשים. בנוסף, תיבחן האפשרות להגדיל את הקצאת העובדים הזרים בענף.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב לזינוק במחירי החלב וכתב כי זה "בגלל בנט, לפיד ועבאס. אנחנו נתקן", התחייב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר