"מבצע בסייבר"

גנץ חשף: "איראן וחיזבאללה ניסו לפגוע ביוניפי"ל בלבנון"

שר הביטחון בני גנץ חשף כי אותרה פעילות של האיראנים והחיזבאללה, בניסיון לפגוע בפעילות כוחות יוניפי"ל בלבנון; על החמאס אמר כי הסרטון שפורסם הוא "סחטנות" (צבא וביטחון)

בני גנץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (רביעי) בכנס הסייבר הבינלאומי של מרכז הסייבר באוניברסיטת ת"א וחשף כי "לאחרונה אותרה פעילות של גופי הביטחון האיראנים בשיתוף עם חיזבאללה, בכדי לפגוע בפעילות כוחות יוניפי"ל בלבנון".

בפתח דבריו התייחס שר הביטחון בני גנץ לסרטון שפרסם חמאס אמש בו נראה הישאם א-סייד שוכב במיטה מחובר לבלוני חמצן, כהוכחה לכך שחלה הידרדרות במצבו, ואמר כי "אתמול פורסם סרטון שמטרתו סחטנות – על גבה של סוגייה הומניטארית. חמאס מחזיק בשבי את ארבעת הבנים בניגוד לחוק הבינלאומי, בניגוד למוסר. חמאס אחראית לכך והציפייה שלנו מהקהילה הבינלאומית היא לפעול מול ההתנהלות הנפשעת הזו של חמאס.

"מדינת ישראל פועלת במגוון אמצעים, וממשיכה להפוך כל אבן על מנת להשיב את הבנים הביתה. כפי שאמרנו בעבר – מדובר בסוגיה הומניטארית, כך אנו רואים אותה, ועל הבסיס הזה נמשיך לפעול. ניסיונות סחטנות ותרגילי תודעה לא ישפיעו על עמדתנו והתנהלותנו".

על איראן אמר גנץ כי "איראן מפעילה את שלוחיה גם במימד הסייבר: אני יכול לחשוף היום, שלאחרונה אותרה פעילות של גופי הביטחון האיראנים בשיתוף עם חיזבאללה, בכדי לפגוע בפעילות כוחות יוניפי"ל בלבנון. זאת על ידי מימוש מבצע בסייבר שמטרתו הייתה לגנוב חומרים על היערכות יוניפ"ל במרחב, ושימוש בהם על ידי חיזבאללה. זוהי פגיעה נוספת של איראן וחיזבאללה באזרחי לבנון, וביציבותה של לבנון".

שר הביטחון המשיך ואמר כי "ישראל מכירה את מערכות הסייבר של יריביה ואת דרכי הפעולה שלהם. אנו רואים בשנים האחרונות תופעה של קבוצות האקרים מטעם איראן, שפועלות מול ישראל ומדינות נוספות. 'השלוחים החדשים', הם טרוריסטים עם מקלדת שדינם כמו לוחמי ארגוני טרור אחרים. אנחנו יודעים מי הם, אנחנו פוגעים בהם ובשולחיהם, וגם היום הם על הכוונת שלנו – ולא רק במימד הקיברנטי. שום מתקפה מול אזרחי ישראל לא תעבור לסדר היום. והאחריות היא של התוקפים ושל המדינה שמממנת ושולחת אותם. תקיפת סייבר יכולה להיענות במגוון דרכים במרחב הסייבר ובמרחבים נוספים.

"איראן מובילה את טרור הסייבר – ועושה מהלכים שמטרתם להשפיע על תהליכים דמוקרטיים ועל ממשלים, כפי שקרה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ובניסיונות נוספים שישראל מודעת אליהם. פעולות כמו זו של יחידת "שאהיד כאווה" שאספה מידע על ספינות, תחנות דלק ומפעלי תעשייה במספר מדינות, נעשו תחת דירקטיבה ישירה של ההנהגה האיראנית ומשמרות המהפכה כפי שנחשף בתחקירים.

"בשנים האחרונות בלמנו ניסיונות רבים לפרוץ לחברות פרטיות וציבוריות, בארץ ובחו"ל. אני קורא גם לציבור לדרוש "אחריות קיברנטית", ולהעניש חברות וגופים שלא פועלים בהתאם להנחיות".

גנץ המשיך ואמר בנאומו כי "המשימה העליונה שלנו, בצבא, בתעשיות ובארגוני הביטחון השונים היא לבנות את האנשים, להכשיר אותם, ולהשאיר אותם. אני והרמטכ"ל הצבנו את הנושא הזה כאחת המשימות המרכזיות ביחידות הרלבנטיות. אנחנו בוחנים את בניין הכוח כל העת – גם בהיקפי כוח האדם, גם בנושא ההכשרות וגם בנושא המשימות. בשנים הקרובות נצטרך גם לבחון את צורת ההתארגנות, הניהול והתפעול של לוחמת הסייבר, על מאפייניה ההתקפיים וההגנתיים בצה"ל ובמערכת הביטחון כולה.

"יש חשיבות גדולה לשיתופי הפעולה שלנו עם העולם מול איראן גם במימד הסייבר. את אותם שיתופי פעולה שאנו בונים באזור מול איראן בהיבטים של הגנה מול איומים שונים – אנחנו מרחיבים גם במימד הסייבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר