מתי? יוכרע הערב

פיזור הכנסת עבר בקריאה ראשונה; ליברמן התנגד - ומאיים

מליאת הכנסת אישרה היום את החוק להתפזרותה; 74 חברי כנסת תמכו בהצעה • איווט ליברמן הורה לחברי מפלגתו להתנגד להצעה והוא מאיים בהגשת מאות הסתייגויות - לעכב את החוק (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הצעת החוק לפיזורה של הכנסת הנוכחית עברה בשעה זו (רביעי) בקריאה ראשונה: 74 חברי כנסת תמכו מול 5 שהתנגדו, וההצעה תועבר כעת לוועדת הכנסת.

בעת הכנת הצעת החוק לקריאה הראשונה החליטה ועדת הכנסת לציין שני מועדים חלופיים למועד הבחירות לכנסת העשרים וחמש.

המועד הראשון והרצוי גם מבחינת המפלגות החרדיות ושאר חברי האופוזיציה הוא ביום ל' בתשרי התשפ"ג (25 באוקטובר 2022.).

התאריך השני הרצוי על חברי הקואליציה, הוא תאריך מאוחר יותר, ביום ז' בחשוון התשפ"ג (1 בנובמבר 2022).

המועד הסופי של הבחירות יוכרע ככל הנראה עוד הערב, בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית בוועדת הכנסת.

מי שהתנגד להצעת החוק לפיזורה של הכנסת, הוא יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן, שהורה לחברי מפלגתו להתנגד להצעה והוא אף מאיים כי יעכב את הצעת החוק בוועדה על ידי הגשת מאות הסתייגויות.

לדבריו, ההתנגדות היא כאות מחאה על כך שלא מצליחים להגיע להסכמות על חוק המטרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור.

"בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק פיזור הכנסת והאבסורד שנקרא 'הגדלת מימון המפלגות' לפני העברתם הסופית ולעשות כל מאמץ בכדי להעביר את חוק המטרו שבא להתמודד בצורה המשמעותית ביותר עם בעיות הפקקים ובד בבד לתת מענה לאתגרי הדיור והתעסוקה במדינת ישראל", אמר ליברמן.

ברגעים אלו, אני מצפה, לפחות, מכל חבריי בקואליציה לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי.

בנוסף, בהצעת החוק הוצע עוד, כי התוספת האחידה המשולמת לסיעות לאחר הבחירות לפי סעיף 3 לחוק המימון תהיה 1.4 יחידות מימון במקום יחידה אחת, בהתחשב בהוצאות הקבועות המתחייבות של כל הסיעות וכדי לצמצם את הפגיעה בסיעות הקטנות. כמו כן, מוצע לקבוע כי רשימת מועמדים חדשה תוכל לבקש מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות שלה בשיעור של עשר יחידות מימון, במקום בשיעור של 70%מעשר יחידות מימון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עקב קיום חמש מערכות בחירות לכנסת כאמור, המפלגות מתמודדות עם קושי ניכר בניהול המשאבים הציבוריים המוקצים להן בחוק. משאבים אלה נועדו לשמש את המפלגות לפרקי זמן ממושכים יותר בין תקופת בחירות אחת לאחרת, ולפיכך מוצע להתאים לנסיבות הייחודיות שנוצרו את הכללים לעניין ההלוואות שניתנות לסיעות הכנסת על חשבון מימון ההוצאות השוטפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר