לקראת הפיזור

חוק הבחירות הוכן; הישגים לנתניהו ולאיווט

ועדת החוקה קבעה את כללי המשחק בבחירות לכנסת ה-25: חובת שקיפות על כל תוכן ממומן, פרסום נתוני הצבעה אזוריים ולא רק ארציים והצבת קלפיות בבתי אבות ובדיור מוגן (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ועדת החוקה בדיוניה הלילה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ועדת החוקה אישרה הלילה (בין רביעי לחמישי) פה אחד את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-25, לקראת ההצבעה עליו בקריאה שנייה ושלישית. בהצעת החוק נכללו לראשונה תיקונים מהרפורמה בתעמולת הבחירות שנדונו בשבועות האחרונים בוועדה ובהם חובת השקיפות לכל פרסום של מפלגה או פרסום המופץ בתשלום כולל טוקבקים, אך סעיף זה יחול רק בתקופת הבחירות.

שתי מפלגות רשמו הישג במהלך הדיון, הליכוד וישראל ביתנו. נציגיו של בנימין נתניהו בוועדה, חברי הכנסת דוד ביטן ושלמה קרעי, הצליחו להכניס סעיף לפיו ועדת הבחירות המרכזית תפרסם במהלך יום הבחירות חמש פעמים את אחוז ההצבעה בכל הארץ, אך לראשונה גם אחוז הצבעה לפי אזורים, זאת כדי להצליח להפעיל לחץ במקומות הנכונים.

נציגיו של אביגדור ליברמן בוועדה דרשו, וקיבלו, להותיר את הצעת החוק כפי שהייתה קודם, לפיה תוצב קלפי בכל בית אבות, דיור מוגן ומקבצי דיור בהם ישנם לפחות 75 דיירים. זהו הישג לליברמן מכיוון שרבים מתומכיו הם מבוגרים שעלו מברית המועצות וכיום מתגוררים בבתי אבות לסוגיהם.

בנוסף סוכם כי ועדת הכספים לא תצטרך לאשר את תקציב ועדת הבחירות וזה יישאר כפי שהיה בבחירות הקודמות. רק אם תדרוש הוועדה תוספת תקציב - היא תוגש לאישור ועדת הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר