הכנסת ה-24 פוזרה

מערכת בחירות תשפ"ג החלה; 123 ימים מאתגרים לפנינו

חברי הכנסת הצביעו פה אחד בעד פיזור הכנסת, כאשר תאריך הבחירות הסופי הוא ז' בחשוון, 1 בנובמבר • היום בצהריים: טקס החילופים במשרד רה"מ; יאיר לפיד יכנס לתפקידו בחצות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בתמוז תשפ"ב | 30.06.22
בנט מפנה את כסאו ללפיד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (חמישי) את פיזורה, 15 חודשים לאחר שהושבעה. בכך הכנסת ה-24 תסיים את ימיה הרבה קודם זמנה, וישראל תצא למערכת בחירות חמישית במספר. 'כיכר השבת' היה בשידור חי מהדיון בכנסת.

קודם לכן דחתה מליאת הכנסת את ההסתייגות שהגישו סיעות האופוזיציה לפיה הבחירות תתקיימנה ב-25 לאוקטובר, ולפיכך הבחירות תתקיימנה על פי נוסח ההצעה ב-1 לנובמבר. כלומר: תאריך הבחירות הסופי הוא ז' בחשוון ה'תשפ"ג.

פיזור הכנסת היה אמור להתבצע כבר ביום שני, אך נדחה לרביעי בחצות, עם הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה. אמש בשעה 21:00 נמסר לחברי הכנסת כי הפיזור יתבצע הבוקר, אך לקראת 23:00 נאמר להם כי בסוף הפיזור יתבצע הלילה. אחרי השינויים התכופים בהחלטות, הדיון בחוק התפזרות הכנסת אכן נדחה לשעות הבוקר, ונפתח ב-07:30.

עם תחילת הדיון על התפזרות הכנסת הרי ששני חוקים מרכזיים נבלמו: חוק המטרו, שנועד לקדם את המשך תכנון ובניית מיזם התשתיות הגדול בתולדות מדינת ישראל, וחוק הוויזות, שיכול היה לקדם את הפטור מצורך בוויזות לאזרחי ישראל הנוסעים לארצות הברית, ירדו מסדר היום, וקידומם כבר יימשך רק בכנסת הבאה, בתקווה שתהיה ממשלה מתפקדת.

פיזור הכנסת יכניס לתוקפו את החילופים בתפקיד ראש הממשלה, ומחר יכנס ל"אקווריום" ראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל, יאיר לפיד. ע"פ דיווח ב'ידיעות אחרונות', לפיד יכנס לתפקיד מנהיג המדינה ללא טקסים ממלכתיים וללא אירועים חגיגיים.

יאיר לפיד. מהלילה: ראש ממשלת ישראל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו"ר יש עתיד לא יגיע לבית הנשיא ולא יקיים טקס רשמי במשרד ראש הממשלה. בלשכתו מתכננים רק אירוע צנוע שבו תהיה "העברת מקל" מראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, כאשר בטקס לא צפויות כלל הצהרות. בנט, על אף פרישתו מהפוליטיקה, יישאר כרה"מ החליפי, כדי "לסייע ללפיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר