חוזרים לקלפיות

נתניהו: "דיברו על ריפוי - והניסוי נכשל; לפיד יהיה עם המשותפת"

ראש האופוזיציה נאם לפני הקריאה השנייה והשלישית בחוק התפזרות הכנסת, והשתלח בממשלה: "הכבוד הלאומי הושפל" • בתווך התעמת עם יו"ר הכנסת מיקי לוי על ניהולו (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש האופוזיציה נתניהו בנאומו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הבחירות לכנסת ה-25 יוצאת לדרך, ושוב המועמד הבכיר ביותר לראשות הממשלה יהיה בנימין נתניהו, ששוב ינסה להשיג 61 מנדטים ולהבטיח את ניצחונו. ראש האופוזיציה היה הנואם האחרון לפני ההצבעה על חוק התפזרות הכנסת, במה שהיה נאום הפתיחה למערכת הבחירות החדשה:

"כל מי שמקשיב לאזרחי ישראל רואה שמשהו יסודי השתבש בשנה האחרונה במדינה שלנו. הביטחון האישי התערער, הכבוד הלאומי הושפל, הפחד מאויבינו גבר, דגלי ישראל הוסרו ודגלי אש"ף הונפו. יוקר המחייה מכה בכיס של כולנו - בדלק שהתייקר שוב הבוקר, במשכנתאות, במזון, בחשמל. סל הקניות של כל ישראלי שובר שיאים של כל הזמנים ואין ממשלה שתטפל", תקף נתניהו את ממשלת בנט-לפיד על שני דברים מרכזיים: ביטחון וכלכלה.

בשלב זה תקף ראש האופוזיציה את ראש הממשלה המיועד יאיר לפיד, שעתיד להתחרות עימו על הנהגת המדינה במהלך מערכת הבחירות: "הם הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי - והניסוי נכשל. זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת - זה מה שמקבלים. בדיוק על זה הבחירות הקרובות. הממשלה היחידה שיאיר לפיד יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת. לפיד כבר סגר עם רע"מ והמשותפת את הממשלה הבאה. ללפיד אין ממשלה בלעדיהם, זאת מתמטיקה פשוטה. את החשבון הזה הוא יודע לעשות".

נתניהו תקף אישית את לפיד וכינה אותו "החליפי בממשלת המעבר": "הוא היה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה. בניגוד אליו אנחנו יודעים איך לעצור את האינפלציה ולהוריד מחירים. הממשלה הנוכחית רק העלתה מחירים ומיסים וחילקה מיליארדים אחד לשני, מרעננה לרע"מ ומרע"מ לרעננה. אנחנו נוריד את יוקר המחיה ונצעיד את ישראל לפסגת הקדמה הטכנולוגית והמדעית העולמית".

במהלך נאומו התפרץ יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, לדברי ראש האופוזיציה נתניהו, והחלה מהומה במליאה. לאחר שחילופי הדברים נמשכו זמן רב יותר מהרגיל, פנה נתניהו בכעס ליו"ר הכנסת מיקי לוי ודרש ממנו לפעול: "ככה לא מנהלים ישיבה בכנסת!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר