טור דעה

מה מעניין פוליטיקאים? רק להישאר על הגלגל // עו"ד יצחק שינפלד

הפוליטיקאים סומכים על זכרון קצר של הציבור והמניפולציות של המומחים להינדוס תודעה, שייעשו מאד בקרוב, בזכות וע"י הכסף הציבורי שיעמוד לרשות הנבחרים | פרשנות (טור דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
עו"ד יצחק שינפלד (צילום: ללא קרדיט)

הפור נפל, יש בחירות. ז׳ חשוון יום הבוחר החדש. ה-קוניוקטורה הפוליטית וסחר-המכר המבייש במסדרונות וחדרי ועדות הכנסת בשבוע שחלף, העיד על אופי הפוליטיקה והרבה יותר על אופיים של הפוליטיקאים הישראלים.

מדברים גבוהה גבוהה על אידיאלים, חזון, דרך ואמונה. לא מתביישים לחשוב ולחשב על ר׳ איד, עצמם ובעיקר עתידם האישי לטווח הקצר. הכל בגלוי, מול מקרופונים פתוחים, לעין המצלמות, ללא שמץ של בושה.

התערטלות מכל דרך, אמירה ו-או הבטחה, מול עיני האומה בפומבי ובשידור-חי מוסרט, מצולם ומתוקשר, שנשמר בארכיון להבכת האומר: לשימוש בטווח הקצר. הפוליטיקאים סומכים על זכרונו הקצר של הציבור והמניפולציות של המומחים להינדוס תודעה, שייעשו מאד בקרוב, בזכות וע"י הכסף הציבורי שיעמוד לרשות הנבחרים בתקציב-הבחירות שהוגדל משמעותית.

בישראל אתה לא מצביע בעד! אתה מצביע נגד. כך שהמחנה שבו אתה תומך ומצביע עבורו בלהט, חשוב הרבה פחות מהמחנה שאותו אתה שונא. תתמוך בסמי-מנהיג חלול, לא אפוי, שקרן, שונא כמקצוע! רק כי הוא נגד, לא כי אתה בעד, ו-או מאמין בו. זוהי קללת הפוליטיקה הישראלית בריעתה. ציבור שלם של מצביעי-נגד כאמונה פוליטית ושיטה.

כלל לא משנה המשנה האידיאולוגית, חברתית, ביטחונית, כלכלית שבה תתמוך ובה אתה מאמין. מה שמאפשר לפוליטיקאים הישראלים, היום להיות פה, מחר לעבור לשם. היום ימין, מחר שותפות עם המשותפת.

אתמול משנה כלכלית קפיטליסטית דוגמתית, מחר סוציאליזם חלוקתי, יותר ממוסקבה של 2022. רמטכ״ל לשעבר מחוזר, יכול לחפש את עתידו, מה-ליכוד, דרך יש-עתיד, כחול-לבן, העבודה ולמצוא את מקומו הסופי במר״צ. השאלה שקובעת! מה יובטח לו אישית והיכן ימוקם.

פוליטיקאי ישראלי מוכשר לומר דבר והיפוכו, אמנות ההישרדות בכל מחיר! לגלגל עיניים, להתנהג ולומר את ההיפך ממה שהוצהר, הובטח ומתועד, העיקר להישאר על הגלגל.

המסקנות שלנו כציבור חרדי בעל דרישות, צרכים ייחודים ושאיפות לאפשרות לחיים תורניים עצמאים במדינה המסוכסכת וחצויה בין 2 גושים כמעט שווים, עגומות.

מכל האמור לעיל ועוד, נמצאנו למדים:

א. בניגוד לעבר אין אידיאולוגיה.
ב. הכל כיסאולוגיה, מאווים, רצונות, תאוות כבוד ושליטה.
ג. כשרוצים שלטון! יש כסף.
ד. מי שמוותר חלש.
ה. כשהתקשורת חפצה ומשתפת פעולה, היא תסתיר כל עוולה.

הפועל היוצא והלימוד, הגדול והחזק ומי שגורל הקואליציה תלוי בו, ׳השמים׳ הם לא פסגת ההישגים שהוא יכול להביא לציבור שלו. באם עד היום יכלו לומר לנו: אין כסף! יש. באם עד היום טענו: אתם מגזימים, תדביקו פערים שבהחלט קיימים, אבל במתינות ובהדרגה! נשלח אותם לקרא את ההסכמים עם רע״מ. משבר תקציבי בבית חולים דתי-חרדי, ילמד מפתרון הגרעון בבי״ח בנצרת וכן הלאה.

כל זה תלוי, באם הקואליציה תוקם בזכות המנדטים החרדים של המפלגות הדתיות, ובאם מה שנקרא גוש הימין יצליח להביא 61 ויותר מנדטים. לימין יש מאגרי מצביעים שלא מוצו. אחוזי הצבעה נמוכים יחסית במעוזי הימין, לעומת עליה מרשימה בישראל הוותיקה והלבנה.

ההבדל בין אחוזי ההצבעה בכפר-סבא, הרצליה, רמת השרון, לאשדוד, אשקלון, יבנה! יותר מ10% מאגר קולות זמין נוסף וחשוב ביותר, קבוצות וחוגים בציבור-החרדי שמחרימים, נוקטים ב׳שב ואל תעשה עדיף׳, מתבטלים. כל אחד וטענתו הוא, מי שזו אידאולוגיה ושיטה לחיים, כבודו במקומו מונח, דעת אבותיו קובעת לו. אולם, הכועסים למינם, אלו שמרגישים לא-שייכים, לא מיוצגים! הפעם חייבים להבליג. על רגשותיהם, ולהצביע. לא עת חשבון, זו עת חרום. לא זמן למאבקים ו-או חידוד מסרים, מי צודק ולמה!

שנה בשלטון ממשלת השינוי, והשינוי לרעה באורח החיים הדתי-חרדי, מינויים תורניים ורבניים לא ראויים, שירותי המועצות הדתיות, פגיעה אנושה וקטלנית במערכת הכשרות, חמץ בפרהסיה בפסח, ליבת הליבות ׳חינוך׳, התערבות בלתי פוסקת בתכני החינוך, אנו יודעים יותר טוב מכם! מה טוב לכם. חייבים לומר למשחית די! עד כאן. הסר ידך, גם באם באופן אישי יש טענות ומענות שהינם צודקות.

הבחירות הקרובות, לאחר שנת האבדון של ממשלת השינוי, מחייבות הערכות והתגייסות שתמצה את כל כולו של הכוח החרדי. אין קול מיותר. בידינו הדבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר