משרד החוץ מאשר:

ישראלי נלחם לצד אוקראינה ונפל בשבי בדלנים פרו רוסיים

ולדימיר קוזלובסקי, אזרח ישראלי-אוקראיני נפל בשבי הבדלנים הפרו רוסיים ממחוז לוהנסק הכבוש. קוזלובסקי נמצא שנים ארוכות באוקראינה, אך בישראל אומרים היחס אליו כאל אזרח לכל דבר (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך הערוץ הבדלני)

אחרי ארבעה חודשים של מלחמה, ובמשרד החוץ הישראלי מאשרים כי ולדימיר קוזלובסקי נפל בשבי של פרו רוסיים - אזרח ישראלי ראשון שנופל בשבי בעימות בין רוסיה לאוקראינה.

קוזלובסקי נלחם יחד עם הצבא האוקראיני ונתפס באיזור מזרח אוקראינה במחוז לוהנסק שם נלחמים חיילים רוסים יחד עם חיילים אוקראינים בדלנים פרו רוסיים שהכריזו על הקמת מ'דינת' לוהנסק, בה לא מכירה אף מדינה בעולם למעט רוסיה של פוטין.

לדבריו של קוזלובסקי, הוא ניסה להימלט מאוקראינה יחד עם אשתו לאחר הפלישה הרוסית וניסה לצאת דרך סלובקיה בסיוע השגרירות הישראלית - אך בואקראינה מנעו ממנו לצאת ונתנו רק לאשתו וילדיו לצאת.

באוקראינה ככל הנראה סירבו לתת לקוזלובסקי לעזוב את אוקראינה בשל החוק הקובע כי כל אזרח זכר אוקראיני בגילאי 20-60 חייב להישאר באוקראינה כדי לסייע במלחמה מול רוסיה.

בסרטון שפורסם על ידי המורדים האוקראיני נראה כשהוא אומר כי "היה לנו נשק אך לא ידענו להשתמש בו. לא הכשירו אותנו להילחם ושלחו אותנו לשדה הקרב."

עוד אמר בסרטון שצולם בשבי וייתכן שהופעל עליו לחץ כי "הם לא אמרו לנו שאנו הולכים להילחם. חשבנו שנישאר במערב אוקראינה אך הגענו לאזור ליסיצ'נסק. זרקו אותנו כמו בשר תותחים".

עוד סיפר: "קיבלנו מסרים מהרוסים שעדיף לנו להיכנע. גם בינינו החיילים דיברנו על זה לפני כן, אבל המפקדים ניסו למנוע את השיחות האלה. אמרו לנו - אם תיכנעו, ייענו אתכם עד מוות. עדיף לא להיכנע חי".

גורמים במשרד החו אומרים כי למרות שהחייל האוקראיני נמצא באוקראינה שנים רבות, העובדה שהוא אזרח ישראלי מביאה את משרד החוץ להתייחס לנושא כנשוא של נפילת אזרח ישראל לכל דבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר