"זה יכתים אותי"

דיווח: יאיר לפיד סירב לבקשתו של נפתלי בנט

בשל כהונתו הקצרה של בנט כראש ממשלה, הוא אינו זכאי לתנאים של ראש ממשלה לשעבר, בנט ניסח מכתב לוועדת הכספים לשנות קריטריונים ונחסם על ידי יאיר לפיד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בישיבת הממשלה שנערכה היום בראשות ראש הממשלה הזמני יאיר לפיד, נראה נפתלי בנט לא-מרוצה במיוחד מהמצב שבו הוא נמצא בימים אלו, הערב (ראשון) מתפרסם ב'חדשות 12', כי לפיד חסם את בקשת בנט מוועדת הכספים - לקבלת תנאי ראש ממשלה.

בשבוע שעבר דווח, כי בלשכת בנט גילו כי הוא אינו זכאי לתנאים להם זכאי כל ראש ממשלה, לאחר סיום תפקידו וזאת בשל פרק הזמן הקצר בו כיהן כראש ממשלה - רק שנה, והתנאי לקבלת התנאים הוא שנה וחצי.

היום, כך על פי הדיווח, בלשכת בנט תכננו לפנות לוועדת הכספים כדי לבקש לשנות את הקריטריונים לקבלת תנאי פרישה של ראש ממשלה משנה וחצי כפי הקבוע בחוק - לשנה, וזאת מחשש שהכנסת הבאה לא תכיר בתקופת כהונתו כראש ממשלה חלופי.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, המכתב נוסח כבר לבקשה, אך מי שחסם את הבקשה והבהיר שלא יתמוך בה הוא ראש הממשלה הזמני לפיד, שנימק את ההחלטה לא לתמוך בכך, שזו בקשה פרסונלית, שבסופו של דבר תשאיר כתם גם על לפיד.

יצוין, כי כל ראש ממשלה זכאי לאחר עזיבתו את הלשכה הבכירה במדינה - למשרד משלו במשך חמש שנים, עם שני עובדים, רכב שרד עם נהג, אבטחה ועוד.

מטעם בנט הגיבו לדיווח ואמרו: "בנט משמש כראש ממשלה חליפי עד להקמת ממשלה חדשה. מתוקף תפקידו כרה״מ חליפי זכאי ללשכה ואין לו צורך בתקנים נוספים, לכן גם לא ביקש דבר מאף אחד. המכתב המתואר מעולם לא נשלח כי לא היה בכך צורך".

בלשכת ראש הממשלה הזמני יאיר לפיד הגיבו: "היחסים טובים והשניים עובדים יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר