לפחות 6 נהרגו | צפו

הקרחון קרס באלפים האיטלקים; 15 נעדרים

אסון בהרי האלפים האיטלקיים: הקרחון הענק קרס, וקרחים החלו לעוף לכל עבר; עד כה ידוע על שישה הרוגים ויש כ-15 נעדרים • ההערכה: מספר ההרוגים יגיע ל-30 • צפו (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קריסת הקרחון (צילום: החברה המטאורולוגית האיטלקית)

הקרחון הגדול ביותר בהרי האלפים האיטלקיים, שנקרא "קרחון מרמולדה" - השוכן בגובה של 3,300 מטר, קרס אתמול, ככל הנראה בשל מזג האוויר החם, עד כה ידוע על לפחות שישה הרוגים ושמונה פצועים, שחלקם פצועים קשה. נכון לעכשיו, ההערכה היא שיש עוד 15 נעדרים שעמדו בסמיכות מקום.

על פי העיתונות האיטלקית, הקרחון קרס ככל הנראה בשל "גל חום" שהגיע ל-10 מעלות, מדובר במזג אוויר לא שגרתי בפסגת הקרחון מה שהוביל כאמור לקריסתו ולאסון בסדר גודל שעלול להגיע ל-30 הרוגים, כך העריכה היום התקשורת באיטליה.

אתמול עם החשכה פסקו החיפושים אחר הנעדרים והיום הם חודשו, עד כה נמצאו כאמור שיש הרוגים שגופותיהם נמצאו פזורים לאורך כ-1,000 מטרים, וזאת לאחר שנפגעו מגושי הקרח הענקיים שנפרדו מהקרחון. החיפושים מתנהלים בסיוע מסוקים, כלבי גישוש וציוד מתקדם לחיפוש בשלג וקור.

בחניונים הסמוכים למקום האסון, מצאה המשטרה המקומית יותר מ-16 רכבים וכעת נבדק על פי לוחיות הרשויות למי הם שייכים, כוחות החירום וההצלה במדינה ביקשו מהתושבים לדווח על קרובים או חברים שיצאו לטייל באזור - ועד עתה לא יצרו קשר.

בין ההרוגים שאותרו עד כה, יש שלושה ממוצא איטלקי, עוד אחד צ'כי ושני אנשים שעדיין לא זוהו.

אחד המטיילים במקום, סיפר ל'קוריירה דלה סרה': "בנס גדול היינו בנקודה קצת יותר גבוהה מהנקודה שבה נפגעו האנשים, שמענו רעש ואז ראינו כמויות של קרח שיורד לכיוונינו, ומה שנותר לנו באותה נקודת זמן, זה היה רק להתפלל שהקרח לא יפגע בנו - מה שאכן קרה, למרבה המזל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר