בחגיגות יום העצמאות

תופת באילינוי: 6 הרוגים במצעד, בהם יהודי; עשרות פצועים

באירוע ירי במדינת אילינוי נהרגו לפחות שישה בני אדם ו-24 נוספים נפצעו ואושפזו בבתי החולים. כך עדכן משרד השריף בעיר הסמוכה לשיקגו • משרד החוץ: "יש מידע על נפגעים יהודים" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בתמוז תשפ"ב | 04.07.22
תיעוד זמן קצר לאחר הירי (צילום: לפי סעיף 27א)

אירוע קשה בחגיגות יום העצמאות בארצות הברית: בעיר היילנד פארק הסמוכה לעיר שיקגו שבמדינת אילינוי במרכז ארצות הברית נהרגו שישה בני אדם לפחות ועוד 24 נוספים נפצעו.

על פי עדכון של משרד החוץ, יש מידע על כך שבאירוע הירי בסמוך לשיקגו כי "יש מידע על נפגעים יהודים." עוד נמסר כי "הקונסול הכללי שלנו ינעם כהן נמצא בקשר עם הרשויות ועם הקהילה היהודית."

ביחידה הבינלאומית של זק"א עדכנו וכתבו כי "בהמשך לאירוע ירי בשיקגו ארה״ב, במקום כ-6 הרוגים ועוד כ-30 נפגעים, בין ההרוגים יהודי מבוגר. היורה נמלט. דיווח על עוד מס׳ יהודים שנפגעו באירוע."

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בשיחה עם מושל אלינוי: "יום חג הפך לטרגדיה. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום, כמו תמיד, ישראל עומדת לצד ארה"ב".

על פי הפרסום בערוץ האמריקני CNN כי סוכנות הריגול FBI מעורבת בחקירת האירוע וקוראת להעביר כל מידע או תיעוד מהאיזור בכדי לנסות לאתר את היורה, שעל פי הדיווח לבש חולצה כחולה ולבנה.

דובר המשטרה המקומית אמר בהצהרה לכלי התקשורת כי המשטרה עובדת קשה למצוא את החשוד וכי הוא "יכול להיות בעיר, הוא יכול להיות מחוצה לה. זהו יום עצוב מאוד."

יורה מהגג ונמלט - תיעוד מהזירה (27א)
עוד מדובר המחוז: "האם הוא יכול לירות שוב ולבצע אירוע דומה? יכול להיות. אי אפשר להיות בטוחים בשלב הזה, אנחנו ממוקדים בלמצוא את הבחור הזה"
בית החולים המקומי מסר כי חלק מהפצועים נפצעו במהלך הבריחה ונמחצו.

אירוע הירי ארע במהלך מצעד לציון יום העצמאות האמריקני שנערך במדינת אילינוי, כשלפתע אלמוני החל לירות - דבר שעורר בהלה בין החוגגים שמיהרו להימלט מהמקום.

במשרד השריף המקומי ביקשו מהאזרחים שלא להתקרב לאיזור המצעד והודיעו כי המשך חגיגות יום העצמאות יבוטלו - למרות שהאירוע ארע בשעה 11 בבוקר (שעון מקומי).

ננסי רוטינג, ראש העיר איינלד פארק, הסמוכה לשיקגו, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "משטרת היילנד פארק מגיבה לתקרית במרכז היילנד פארק."

עוד כתבה כי הפסטיבל הרביעי בוטל, וביקשה: "אנא הימנעו מהגעה אל מרכז היילנד פארק. מידע נוסף ישותף ככל שיגיע".

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יום שהיה אמור להיות חגיגי, המחשבות שלי עם העם האמריקני אחרי המתקפה הנוראית בשיקגו. אנחנו בישראל עומדים לצידכם."

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר