אזורי המלחמה מתרחבים

קייב שוב על הכוונת, אוקראינה: "רוסיה לא תנצח שוב פעם"

בכיר במוסקבה כינה את אוקראינה "מדינת טרור" ואת זלנסקי כעומד בראש "משטר של פושעים". עוד אמר כי לרוסיה לא נותרה ברירה אלא להרחיב מטרות • באוקראינה הצהירו: "לא תנצחו עוד" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין וזלנסקי (צילום: shutterstock)

אחרי תקופה ארוכה של דשדוש במלחמה, בעיקר במזרח אוקראינה, נראה כי ברוסיה מתכוונים להגביר את המתקפות ולהרחיב אותן גם אל אזור מרכז אוקראינה ובעיקר אל אזור עיר הבירה קייב.

ויאצ'יסלב וולודין, יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, אמר היום (שלישי) כי אוקראינה לא מותירה לרוסיה ברירה מלמבד הרחבת מטרות המלחמות שלה. כך לפי הדיווח ב-Ynet. בתוך כך, גם בכיר בקרב המורדים הפרו רוסיים בחבל דונבאס אמר כי יש צורך להדוף את כוחות אוקראינה בחזרה לקייב.

השבוע רוסיה המשיכה להתקדם במלחמה. אמש טענו במוסקבה כי לאחר ההצלחה בכבישת את עיר המפתח ליסיצ'נסק, כל מחוז לוהנסק נמצא בידי רוסיה. לאחר הודעת משרד ההגנה הרוסי, נפגש נשיא רוסיה וולדימיר פוטין עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שוויגו. על פי הודעת הקרמליו פוטין הודיע לשוויגו כי עליו להורות לצבא להמשיך ב"מבצע המיוחד" כלשונו, ולהמשיך בכיבוש איזור מזרח אוקראינה.

וולודין ממוסקבה טען היום כי אוקראינה הפכה ל"מדינת טרור", ועל הנשיא זלנסקי אמר כי הלה עומד בראש "משטר של פושעים".

באוקראינה לא נותרו חייבים. אחד מיועציו של זלנסקי הכריז היום בסרטון ברשת כי כיבוש לוהנסק על ידי הרוסים יהיה האחרון של רוסיה בשטח מדינתו וכי אוקראינה לא תאפשר מתקפה נוספת של פוטין. לדבריו, שצוטטו ב-Ynet, "נדרשו להם (לרוסיה) 90 יום לכבוש ערים בינוניות, ובמחיר עצום. זה היה הניצחון האחרון שלהם על אדמה אוקראינית"

ב-N12 דווח כי ברוסיה מתכוונים להבטיח את אחיזתם בשטחים שכבשו באוקראינה, ועל כן נערכים להצבת מסילת ברזל מרוסטוב, עיר ששוכנת בגבול רוסיה ואוקראינה, אל השטחים שנכבשו בדרום המדינה.

בתוך כך, ערוץ רוסי קיים סקר נרחב ברוסיה לפיו 70 אחוזים מאזרחי רוסיה תומכים בהמשך קיומו של "המבצע המיוחד" באוקראינה.

באוקראינה, נאם הנשיא זלנסקי ואמר כי יעשה הכל על מנת להצליח לכבוש מחדש את הערים שכבשה רוסיה מאז הפלישה לפני יותר מארבעה חודשים. ראש ממשלת אוקראינה טען בנאום אמש (שני) כי עלות השיקום של אוקראינה נכון להיום מוערך בעלות של 750 מיליארד דולרים.

בניסיון להעלות את המורל, בצבא אוקראינה פרסמו תיעוד של דגל אוקראינה שהונף על אי הנחשים שנכבש בשבוע שעבר מידי רוסיה.

לצד זאת, שירות הביון האוקראיני עצר שלושה סוכנים פרו-רוסיים במחוז מיקולאייב לאחר שפעלו לחשוף תשתיות הגנה וחשפו מיקומים של חיילים אוקראינים.

חיילים אוקראינים שחזרו מהחזית המזרחית סיפרו לכתב הרשת הבריטית 'סקיי ניוז' כי הקרב על העיר סברדונייצק שנפלה לידי רוסיה היה "גיהנום עלי אדמות."

עוד אמר חייל אוקראיני אחר לכתב הרשת כי "אם איפשהו היה צריך להיות גיהנום בכדור הארץ, הגיהנום היה צריך להיות בסברדונייצק."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר