"נתינת כבוד לכופרים"

הביטאון הליטאי בביקורת נגד 'חתונת גפני' והערצת נתניהו

התיעודים שהתפרסמו לאחר השתתפות נתניהו בשבע ברכות לנכדת ח"כ גפני עם הערצת הצעירים החרדים, מביאה את הביטאון הליטאי לפרסם מכתב ישן ובו ביקורת - גם נגד גפני והחתונה (חדשות)

ההערצה לנתניהו בבני ברק, השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

ביקורת נוקבת מתפרסמת הבוקר (רביעי) נגד יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני - הפעם בביטאון התנועה, 'יתד נאמן', באמצעות מכתב ישן, שעל פניו מכוון נגד הערצת הצעירים החרדים לנתניהו, אך משמש גם לביקורת על החתונה שחוללה סערה בשל החיבוק לבכירי הקואליציה.

ביקורו של בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה, בשמחת השבע ברכות לנכדתו של יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני, לוותה בעשרות צעירים חרדים שהמתינו לו בצאתו מהשמחה, וקראו לעברו קריאות עידוד והערצה. "ביבי, ביבי", קראו לעברו הצעירים החרדים בלב העיר בני ברק, ונתניהו נהנה מהערצה ונופף להם לשלום, כשחיוך של סיפוק על פניו.

הבוקר, כאמור, בטאון 'דגל התורה', 'יתד נאמן', מפרסם מכתב ישן של הגאון רבי חיים שאול קרליץ זצ"ל ובו מחאה נגד הערצה "לראש הממשלה", שפורסם בעבר נגד הערצה דומה לראש ממשלה מנחם בגין במהלך ביקור אצל ח"כ לשעבר הרב שלמה לורנץ.

העיתון מציין בראש המכתב כי "נתבקשנו מכמה ת"ח לפרסם", אך בתוך 'דגל התורה' יש הטוענים כי המכתב פורסם דווקא כעת, כביקורת נוקבת על יו"ר המפלגה משה גפני, ועל החתונה בה בכירי הקואליציה זכו לחיבוק יוצא דופן.

אותם גורמים מחדדים ומבהירים כי נכון שהמכתב כוון גם נגד ההערצה העיוורת לנתניהו, אך בראש ובראשונה הוא כוון כביקורת על החיבור בין גפני ליאיר לפיד ומרב מיכאלי, כפי שבא לידי ביטוי בחתונת הנכדה, ולכן נעשה שימוש במכתב בו כתוב ש"כל זה היה בגדר סקרנות של צעירים כל זה לא היה קורה אילו היה אצלינו חמור ענין נתינת כבוד לכופרים".

גורם המעורה בסוד העניינים של פרסום המכתב הסביר ל'כיכר השבת' כי "פרסום המכתב נועד למסר שלא חוגגים איתם, זה בסדר שמזמינים אותם לחתונה, הם עובדים יחד וצריך לעבוד עם כולם - אבל מה שנעשה מעבר לעבודה, עם חברויות וכבוד שנותנים לאנשים, במיוחד מהצד שהם רודפים את היהדות, שהם אויבים שלנו, וכל זה בלי שום תועלת - זה לא מקובל, ועל זה יש ביקורת.

"המסר הוא גם נגד הערצה עיוורת למי שהוא לא נציג שלנו - גם אם אנחנו הולכים איתו ותומכים בו אבל גם שאסור לתת להם כבוד לשם כבוד למרות שברור שהוא צריך לעבוד איתם ולהזמין אותם כחלק מהעבודה המשותפת".

ל'כיכר השבת' נודע כי המחאה נועדה לפרסום מיד לאחר החתונה עוד לפני השבע ברכות בו השתתף בנימין נתניהו, אך בשל עיכובים שונים פורסמה רק לאחר-מכן, באמצעות המכתב הישן, תוך שימוש במחאה על ההערצה כביקורת גם נגד גפני.

במכתבו, תחת הכותרת "אוי לאותה בושה", כתב הגרח"ש קרליץ: "על השמועה כי באה שבני תורה נדחפו לחלק כבוד ולהושיט יד לראש הממשלה וחבורתו בשעה שידוע שהמה כולם כופרים בד' ותורתו ובפרט שעומדים בראש המדינה אשר כולה נגד התורה וכל החינוך הס מלהזכיר בה שם ד', גם אם נניח שכל זה היה בגדר סקרנות של צעירים כל זה לא היה קורה אילו היה אצלינו חמור ענין נתינת כבוד לכופרים. ורבינו יונה שער ג' אות קמ"ט כתב 'והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים רבים וידועים כי יש בכבודם חלול התורה והעבודה והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר' עכ"ל.

"וברמב"ם הלכות תפלה פ"ב הלכה א' כתב 'בימי רבן גמליאל רבו האפיקורסין בישראל והיו מצירים לישראל ומסיתין אותן לשוב מאחרי השם וכיון שראה שזו גדולה מכל צרכי בני אדם עמד הוא ובית דינו והתקין ברכה אחת שתהיה בה שאלה מלפני השם לאבד האפיקורסין וקבע אותה בתפלה כדי שתהיה ערוכה בפי כל" עכ"ל. ונזכה בקרוב לאור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו מהרה לאורה".

הגרח"ש קרליץ עמד בעבר בראש הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן' ובהמשך מונה על-ידי מרן הגראמ"מ שך זצ"ל לעמוד בראש כשרות "שארית ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר