תקדימי:

"אבקש להורות לממונים על הליכי חדלות פירעון לגבש נוהל עבודה מותאם לציבור החרדי"

עו"ד יוסף וייצמן מבכירי הפרקליטים שמייצג שנים רבות בתחום פשיטות רגל והוצאה לפועל במכתב דחוף לממונה ולשר המשפטים הדורש להתחשב בצרכים המיוחדים של פושטי הרגל וחדלי הפירעון בקרב הציבור החרדי: "לפושט רגל החרדי, יש צרכים מיוחדים" (עו"ד)

המכתב ששלח עו"ד וייצמן (צילום: באדיבות משרד עו"ד יוסף וייצמן)

עו"ד יוסף וייצמן, מבכירי הפרקליטים בארץ, בעל משרד עו"ד עם ניסיון של 15 שנה בין היתר בחדלות פירעון ,פשיטות רגל ותחומים נוספים. בכל שנות הותק שצבר נחשף לסוגיות יוצאות דופן בתהליכים של פשיטות רגל בציבור החרדי, מתוך כך החליט לפעול ולהוציא מכתב פניה לשר המשפטים בבקשה להתחשב בצרכים הייחודיים של פושטי הרגל וחדלי הפירעון בקרב הציבור החרדי.

בפנייתו מדגיש עו"ד ויצמן כי לפושטי הרגל וחדלי הפרעון מקרב הציבור החרדי יש צרכים שונים מאשר אלו באוכלוסייה הכללית ולכן יש להתייחס אליהם באופן שונה. לדוגמא, אומר עו"ד ויצמן, לפושט רגל יש סכום מסוים שמותר לו לרכישת בגדים, אך כיוון שבציבור החרדי פרטי הלבוש יקרים יותר, כדוגמת שטריימל, כובע, חליפה וכדו', עוד כתב בנושא חגים ומועדים מיוחדים שם נהוג לרכוש מצות או סוכה, דברים שהם תנאי סף בעולם החרדי,יש צורך להתאים את הסכום המותר לאורח החיים של האדם החרדי.

המכתב (באדיבות משרד עו"ד יוסף וייצמן)

במכתבו כותב עו"ד ויצמן בין היתר: הליכי חדלות פירעון חשובים לכל אזרח שנמצא בהסתבכות כלכלית שאין בידיו את האפשרות לשלם את חובותיו, מנגד, ההליכים וביצועם מורכבים ומשפעים באופן ישיר על חייו של החייבים דבר יום ביומו. כך למשל, בעת קביעת צו התשלומים שהחייב צריך לשלם, לוקחים בחשבון את הוצאות המחיה הרגילות של החייבת ובני משפחתו, בתחשיב בני המשפחה וסדר יומם. דא עקא, בחדלי פירעון מהציבור החרדי, יש צרכים מיוחדים שהם תנאי סף בחברה החרדית, אחרת החייב לא יוכל להמשיך לחיות בקהילה בכבוד. לשם הדוגמא, יש לאפשר לחייב שבנו הגיע לבר מצווה לרכוש בגדים מיוחדים כגון כובע חליפה, כל אחד לפי ההשתייכות הפנימית מגזרית שלו. כך גם בגדי חתן וכלה, וצרכי חגים מיוחדים כגון לפני פסח בהם יש דרישה לרכוש מצות מיוחדות".

"לכן" מדגיש עו"ד ויצמן במכתבו, "נראה כי יש להורות לממונים בהליכי חדלות פירעון ליתן הוראה לאשר הפחתה של צו התשלומים במועדים וזמנים קבועים של חייבים מהציבור החרדי, וכן לאפשר במועדים משתנים לפי צרכים ייחודיים של האוכלוסייה. יש לתת את הדעת להשפעה המשפחתית של הורים חדלי פירעון, ועל התנהלות המשפחה בתקופת ההליכים. אסור שילדים יפגעו בצורה בלתי הפיכה בשל הליכים אלו. אין ספק כי יש לחיות בתקופת ההליכים בדרך של צמצום, אך בשום פנים ואופן לא להביא את בני המשפחה לביזיונות השפלות או חלילה לרעב. על כן, אבקש להורות לממונים על הליכי חדלות פירעון לגבש נוהל עבודה מותאם לציבור החרדי, על פי הצרכים הקבועים".

בשיחה עם עו"ד ויצמן הוא מציין כי "כעו"ד שמייצג מידי יום אלפי משפחות מהציבור החרדי, התוודעתי לצרכים המיוחדים של פושטי הרגל וחדלי הפירעון החרדים וזו הסיבה שנרתמתי בכל כוחי לטובת נושא חשוב זה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר