"מחויבים לביטחון ישראל"

שבוע לביקור הנשיא ביידן: רה"מ לפיד שוחח עם בלינקן

ראש הממשלה הטרי שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני עימו נפגש מספר פעמים בשנה שחלפה, בשל תפקידו כשר החוץ • בשיחה ביניהם עלה שוב נושא הקמת מדינה פלסטינית (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד ובלינקן בפגישתם בלטביה (צילום: Edits palens)

ראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, שוחח הלילה (בין רביעי לחמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שישה ימים טרם הגעת נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לישראל.

על פי הודעת דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, המקבילה למשרד החוץ של ישראל, בלינקן בירך את לפיד על תפקידו החדש וציין באוזניו כי "ביידן מצפה לחגוג את שותפות ארצות הברית וישראל במהלך ביקורו".

בין לפיד לבלינקן יש קשרים טובים שהלכו והתפתחו בשנה שחלפה, מאז מונה לפיד לכהן כשר החוץ. השניים משוחחים לעיתים תכופות ונפגשו במספר הזדמנויות, כולל באירופה.

בשיחה ביניהם הלילה עלו שתי הסוגיות המדיניות המרכזיות מבחינת ממשל ביידן בקשר לישראל: איראן והקמת מדינה פלסטינית, כחלק מפתרון שתי המדינות.

"בלינקן אישר בפני לפיד את מחויבותה הבלתי מעורערת של ארצות הברית לשותפות בין המדינות, לביטחון ישראל ולמלחמה באיומים משותפים, כולל אלה מאיראן, והדגיש את תמיכת ארצות הברית בפתרון שתי המדינות במשא ומתן", נכתב בהודעת מחלקת המדינה האמריקנית.

ביקור ביידן בישראל יהיה הראשון שלו מאז הושבע להיות נשיא ארצות הברית, אך לא הראשון שלו כמובן, לאחר שהגיע לארץ הקודש מספר פעמים בשלל תפקידיו הקודמים בפוליטיקה האמריקנית. בישראל מצפים כי במהלך הביקור תוכרז פריצת דרך בניסיון לקדם נורמליזציה עם המעצמה הערבית, סעודיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר