יוקר המחייה בישראל

אחרי החלב והדלק; ממחר: מחיר הביצים יעלה

אם לא די בגל ההתייקרויות האחרון, החל ממחר, גם מחיר הביצים יתייקר בעלייה ממוצעת של כ-6.5% • הרקע לעלייה במחיר בשל התייקרות התערובות לגידול תרנגולות (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
מכירת ביצים | ארכיון (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

יוקר המחייה הבלתי נסבל בישראל: לאחר שלל עליות מחירים במוצרי בסיס, משרד החקלאות מודיע היום (חמישי), כי החל ממחר תחול התייקרות במחירי הביצים לצרכן.

על פי משרד החקלאות, מחיר הביצים בפיקוח לא עודכן בשנתיים וחצי האחרונות, למרות עליית מחירי התשומות במיוחד מאז החלה הלחימה באוקראינה.

עדכון המחיר התקבל כחלק מההסכמות עם מגדלי המטילות, לפיהן, התכנון בענף יסתיים בעוד 10 שנים עם אפשרות להארכה של 3 שנים נוספות.

כאמור מחר, ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% במחירים, כך שמחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן יעלה ב-0.75 שקלים.

כזכור, מחיר הביצים עודכן בפעם האחרונה בינואר 2019. עליית המחיר הנוכחית, המגיעה כשנתיים וחצי לאחר מכן, מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות עוד מחודש יוני 2021 לפני כשנה. אז מצאה הוועדה כי נדרש עדכון בשיעור של כ-6.5% במחיר הביצים, בעקבות העלייה במחירי הגרעינים בעולם, וההתייקרות במחירי התערובות המשמשות לגידול תרנגולות מטילות. יחד עם זאת, העדכון לא יצא לפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר