בצל גל התפטרויות השרים

טלטלה בבריטניה: בוריס ג'ונסון צפוי להתפטר בהמשך היום

על פי דיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, ראש הממשלה המכהן בוריס ג'ונסון צפוי להודיע בשעות הקרובות על התפטרותו מתפקידו כראש הממשלה הבריטי אחרי שלוש שנות כהונה בתפקיד (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'ונסון (צילום: דאונינג 10)

דרמה בממלכה: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מהמפלגה השמרנית, צפוי להודיע בהמשך היום על התפטרותו מתפקידו.

עד כה התפטרו 50 בעלי תפקידים בממשלה וכמה שרי קבינט בכירים וקראו לראש הממשלה הבריטי להודיע על פרישה מתפקידו.

התפטרותו של ג'ונסון באה ברקע שורה ארוכה של פרשיות, כשהאחרונה בהם הייתה התפטרות של מקורבו שר האוצר רישי סונאק ושל שר הבריאות כשהתברר שראש הממשלה הבריטי שיקר כשאמר שלא ידע שחבר פרלמנט שקידם היה חשוד בהתנהגות לא הולמת.

עוד קודם לכן, שרד ג'ונסון הצבעת אי אמון בעניינו בתוך המפלגה, לאחר ששורה של חברי פרלמנט קראו תגר על מנהיגותו ועל הפרת הסגרים בתחילת הקורונה, פרשייה שזכתה לכינוי 'פארטיגייט'.

ג'ונסון לא היחיד ששרד הצבעת אי אמון מפלגתית ונאלץ לפרוש זמן קצר לאחר מכן. גם קודמתו בתפקיד, רה"מ לשעבר תרזה מיי שרדה הצבעת אי אמון, אך תוך פחות מחצי שנה - הודיעה על פרישתה מראשות הממשלה.

בשנת 2019 - תשע"ט, הפתיע את הממלכה המאוחדת והעולם כולו כשזכה להישג שלא היה כמותו למפלגה השמרנית מאז ימיה של 'אשת הברזל' מרגרט תאצ'ר.

ג'ונסון נחשב למנהיג אוהד ישראל גדול ואף בצעירותו התנדב בקיבוץ ישראלי.

לאחר פלישת פוטין לאוקראינה, הוביל ג'ונסון את הקו הניצי מול פוטין והיה הראשון לכנותו 'פושע מלחמה'. בנוסף, דחף את שאר מנהיגי העולם להטיל כמה שיותר סנקציות על משטר פוטין כל עוד המלחמה באוקראינה נמשכת.

לאורך המלחמה עקץ ברמיזה את מנהיגי צרפת וגרמניה על התנהלותם הרכה מול פוטין ועל שיחותיהם עם הנשיא הרוסי למרות שהאחרון לא מראה כוונה לסיום המלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר