טור דעה

דל"פ: אומרים כן לגולדקנופף // אברהם דוב גרינבוים

המשפט שנאמר השבוע כאן בכיכר, הוא משפט אומלל, וטוב היה שלא היה נאמר, ועדיין, תנו צ'אנס לעשייה // אברהם דוב גרינבוים קורא לכם לתת צ'אנס ליצחק גולדקנופף (טור דעה)

אברהם דוב גרינבוים | כיכר השבת |
יצחק גולדקנופף (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשורות הבאות תקראו דעה לא פופולרית, אבל תמיד שווה לשמוע דעה שונה. הרבה רינונים וקיטורים יש כנגד תנועת אגודת ישראל על הצבת הרב יצחק גולדקנופף כנציג הסיעה המרכזית וכיו"ר הרשימה. זה כואב לאנשים רבים שחלק מהם בטח חלם אולי להיות במקומו, אבל היי, הרזומה של גולדקנופף לא מתחיל אתמול.

גולדקנופף, עסקן – וזו לא מילת גנאי – ואיש ציבור, כבר הרבה שנים. כן, על כל איש ציבור ברמות נמוכות ממנו יש קן שרצים מבחיל מאחורי גבו. זה מקובל, וזה אולי אפילו נכון. לא אכנס לכך בשורות אלו. אינני בא לשפוט אדם בעסקיו אם נהג כשורה או שלא, יתדיינו עמו בעלי דבבו בבית הדין כמנהג גוברין יהודאין, ולא בבית דין הגבוה לצדק שע"י הרשת המקוונת.

כן, המשפט שנאמר השבוע כאן בכיכר, הוא משפט אומלל, וטוב היה שלא היה נאמר. אבל עדיין, משפט אחד שגוי ובלתי מנוסח לא יכול למחוק רזומה של עשרות שנות עסקנות ועשייה למען ציבורים בישראל. מותר לתת צ'אנס גם לעשייה.

וזאת למודעי, כי הנציגות החרדית דגלה תמיד להיות ייצוגית, שתדלנית, לוחמת ופוליטיקאית. דומני שיש לרב גולדקנופף את כל הסימנים הללו, ובגדול. הוא לוחם כבר שנים רבות ונאבק בשלל הזכויות של הציבור החרדי, הדתי והמסורתי. מאבקיו למען השבת יכולים לפרנס ספרים עבי כרך, הוא כמובן לא נוטל על פעולות אלו שקל, כי ב"ה יש לו. הנה עוד פלוס בהצבת איש עשיר ברשימה, שלא זקוק לבריות.

אברהם דוב גרינבוים, כותב השורות (צילום: יעקב לדרמן)

הוא שתדלן גדול, יודע למצוא שיח עם אנשים שונים ממנו בתכלית. איך אמר לי השבוע ואני מצטט: "אני לא איש של חרמות". אכן, בניגוד לפוליטיקה הישנה בה נהגו להחרים את מי שלא פעל עמך בראש אחד - גולדקנופף הוא איש של אנשים, קשוב ובגובה העיניים. אני מכירו הרבה שנים, הוא לא זורק אנשים ממשרדו, מעולם לא מגביה את קולו בצעקה, הוא אדם נוח שמתחבב במהירות לסביבתו.

הוא גם פוליטיקאי מעולה, מבין פוליטיקה ותככים לא פחות מחבריו ומקודמיו. אביו היה סגנו של טדי קולק והפיק לציבור החרדי את המיטב, ובימיו בעירייה היתה עדנה לכלל החרדים. גולדקנופף הבן מנוסה לא פחות מכך, מהלכיו הפוליטיים במהלך השנים בשלל פעילויותיו יעידו על כך.

והוא ייצוגי. כן, זה חשוב. פרלמנט זה מקום של ייצוג, מייצגים ציבור ענק היראים לדבר ה' שמושחר מדי יום בתקשורת, במשרדי הממשלה השונים ובאולפנים. ויש מי שמייצג אותם בגאווה, עובר מסך יפה ומכבד את הציבור ממנו הוא בא, גם אם מעד בלשונו הפעם, קודמיו בקושי ידעו את השפה העברית.

ולגופו של עניין: באגודת ישראל הציבו אנשים ייצוגיים, ללא קשר לגילם. ההפך הוא הנכון, יותר שנים בעשייה – יותר ייצוגי. אם אתם מודאגים מהפניות לציבור שיופנו אליו? אל דאגה, בבצ'יק שעשה את זה עד היום, יעשה זאת הלאה. הלשכה תמשיך לעבוד ולפעול עבור האזרח הקטן. את המאקרו יעשה הרב גולדקנופף בכישוריו ובקישוריו, בניסיון חייו וברוחו הטובה.

ובאשר לגיל? תגידו אתם, משמר היוצא בן 73 ואילו עכשיו מכניסים רוח צעירה רק בן 71 - זה לא חידוש גדול בעיניכם? זה לא שדרוג ענק לתנועה הקשישה?!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר