רצח ראש הממשלה לשעבר:

הבחירות ביפן יתקיימו כרגיל למרות החיסול

מחר ייפתחו הקלפיות ביפן, זאת למרות רצח ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה. ראש הממשלה הנוכחי ממפלגתו של אבה: "זהו בסיס הדמוקרטיה" • המניע של הרוצח נחשף (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכה 安倍晋三)

רצח ראש ממשלת יפן לשעבר: ביפן הוחלט כי הבחירות לבית העליון בפרלמנט לא יידחו למרות רצח ראש הממשלה לשעבר ביום שישי האחרון במהלך נאום בחירות.

פוליטיקאים ממפלגות שונות, כולל ממפלגתו של רה"מ לשעבר שינזו אבה, אמרו כי אי דחיית הבחירות מוכיחה כי "דמוקרטיה לא נכנעת לרצח פוליטי".

פומיו קשידה, ראש ממשלת יפן הנוכחי שגם חבר מפלגתו של שינזו אבה, אמר בהצהרה כי אבה "היה חבר יקר שאהב את המדינה הזו. לאבד כזו דמות בדרך כזו זה לחלוטין הורס."

עוד אמר כי הוא "לא אאפשר להוריד את הדמוקרטיה שלנו מהפסים" רק בגלל אלימות. עוד אמר קשידה כי "הבחירות הן בבסיס הדמוקרטיה, ועליה אנחנו חייבים להגן. אסור לנו להיכנע לאלימות, ולכן נמשיך להילחם בקמפיין הבחירות עד הסוף. אני מקווה שהעם ביפן יפעל לשמירה על הדמוקרטיה שלנו".

טומואקי אוניזוקה, מפקד מחוז נארה במשטרת יפן לקח אחריות על הכישלונות באבטחת ראש הממשלה היפני לשעבר ואמר: "לא הרגשתי כזו אשמה וחרטה בכל 27 שנותיי במערכת אכיפת החוק. אני מרגיש כעת את כובד האחריות והמשמעות שלה".

על פי ההערכה של הרשויות ביפן, המניע של הרוצח לרצוח את שינזו אבה היה ככל הנראה לאחר שהרוצח חשד כי שינזו אבה היה חבר בכנסיה לה אמו של הרוצח תרמה סכומים גדולים ו"הרסה את המשפחה", כך לדברי הרוצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר