לאחר עשרות שנות חינוך

נפטרה מנהלת הסמינר הירושלמי 'דרכי רחל'

בירושלים הובאה אמש (מוצ"ש) למנוחות האישה החשובה, המחנכת מרת לאה פרידמן ע"ה, שניהלה את סמינר 'דרכי רחל' בעיר במשך עשרות שנים; בת 85 בפטירתה (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בירושלים התקיימה אמש (מוצ"ש) הלווייתה של האישה החשובה, המחנכת מרת לאה פרידמן ע"ה, מי שניהלה את סמינר 'דרכי רחל' בעיר במשך שנים רבות, והיא בת 85 בפטירתה.

המנוחה התגוררה בשכונת זכרון משה בעיר, שם היתה ידועה ומוכרת מאד כאשת חסד ומעשים טובים אשר אירחה בביתה בשנותיה עשרות ילדות, בנות להורים שחזרו בתשובה, תוך שהיא דואגת לכל מחסורן.

לפני למעלה מחמישים שנה, בשנת תשל"ב, נפטר בעלה הרב מנחם הכהן פרידמן זצ"ל, ומאז חיה לבדה וגידלה את ארבעת ילדיה במסירות רבה.

בחייה שימשה המנוחה כמורה ומחנכת בסמינר הישן, ולקראת הקמתו של סניף 'דרכי רחל' בירושלים היא נקראה אל הדגל כדי לנהל את המוסד החינוכי, שם העמידה אלפי תלמידות.

בשנים האחרונות מצבה הבריאותי התדרדר לאחר שחלתה, ובמהלך השבת השיבה את נשמתה ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה ומכריה הרבים.

בהלווייתה שהתקיימה אמש נשא דברים בנה הרב שמואל פרידמן שאמר כי על אף שהמנוחה כתבה בצוואתה שלא להספידה, חשוב לו להזכיר את העובדה כי היא נשמרה מאד בענייני שמירת הלשון, וכיבדה מאד את השבת.

לאחר הדברים הקצרים יצאה ההלוויה מהר תמיר, להר המנוחות שם היא נטמנה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר