מעצר הבכירים הכניע

כת "לב טהור" מתפרקת: משפחות מתפזרות ברחבי העולם

אחרי הרשעת הבכירים ומעצרם, כת 'לב טהור' מתפרקת. חבריה מתפזרים ברחבי העולם וגם בישראל נצפו כמה מהם • ניסיונות נואשים לעצור את ההתפרקות • קבוצת חברים נותרה בגואטמלה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי הכת בימים האחרונים (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת וצבי מלונדון)

חשיפת 'כיכר השבת': אחרי שנים ארוכות של נדודים ברחבי העולם, ומעורבות במספר שערוריות שעוררו הד נרחב ברחבי העולם, כת 'לב טהור' הקיצונית התפרקה דה פקטו. כך לטענת שלושה מאנשי הכת, בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בתקופה האחרונה התפזרו חברי הכת, ומשפחות חברי הכת, בין מספר מדינות בעולם. בגואטמלה עדיין נמצאים מספר מחברי הכת, כקבוצה, שמנסים יחד בניסיון נואש לשקם את הכת שהתפרקה. קבוצה נוספת שוהה במדינה אחרת. השאר, כאמור, התפזרו ברחבי העולם.

חברים בכת חזרו לישראל ונצפו ברחובות ירושלים בימים האחרונים. גם בלונדון נצפו בערב השבת האחרונה חברי הכת כשהם קונים אוכל לשבת.

איש הכת בישראל, בימים האחרונים (צילום: חיים גולדברג)

ל'כיכר השבת' נודע כי המשבר שגרם לפירוק הכת הוא מעצר והרשעת הבכירים בכת בארצות הברית לפני מספר חודשים.

ברקע ההתפרקות ועזיבת החברים, ישנם מספר גורמים ב'לב טהור', שמנסים לעצור את מעבר החברים לישראל ולשקם בכל מחיר את הכת.

בשלהי חודש אדר שני, השנה, גזר שופט פדרלי במדינת ניו יורק שבארצות הברית עונש מאסר בפועל של 144 חודשי מאסר (12 שנים) על נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, שנים ממנהיגי כת 'לב טהור', בגין האישומים שהופנו נגדם, הכוללים ניצול קטינים וחטיפת קטינים.

נחמן הלברנץ, אחד ממנהיגי הכת, שהורשע (צילום מסך: Windsor Star, יוטיוב)

שני ראשי הכת, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, הורשעו בחטיפת והברחת שני ילדים חרדים מבית הוריהם בניו יורק למקסיקו ומשם למושב הכת בגואטמלה, לפני כמעט שלוש שנים. ההרשעה הזו, ומעצר הבכירים, כאמור, היא הטריגר שהובילה להתפרקות הנוכחית.

השניים הורשעו מאושמים בחטיפת ילדים מביתם, ביישוב וודרידג' (כפר נופש באפ-סטייט ניו יורק, שיש בו גם אוכלוסיה חסידית בכל השנה), בוצעה בעיצומו של יום שבת - תוך חילול שבת מחפיר, כשאהרון ישעיה רוזנר, אחיו של מאיר רוזנר, נוהג בשעות של לפנות בוקר במכונית שהבריחה את הילדים.

בכתב האישום שהוגש נגד האח זמן קצר לאחר הפרשייה נאמר כי אהרון ישעיה רוזנר "תפס, חטף, נשא והחזיק אדם תמורת כופר וכן באופנים אחרים. אהרון רוזנר השתתף בתוכנית לחטוף שני קורבנות בוודרידג', ניו יורק, ולהעביר את הקורבנות למקסיקו".

על פי האישום, ההברחה המתוחכמת כללה את הטסתם של הילדים למקסיקו דרך נמל תעופה בפנסילבניה, ארה"ב. כדי להסוות את הילדים ולמנוע את חשיפת הפשע, הולבשו הם ומלוויהם בבגדים חדשים ומשונים שעליהם סמלי 'סופרמן', ושעל פי עדויות, נרכשו ימים ספורים קודם לכן בחנות הלבשה בניו ג'רזי על ידי אנשים בלבוש חסידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר