ישיבת הממשלה

לפיד בישיבת הממשלה: "אנו בפתחו של שבוע היסטורי"

ביקורו הצפוי של הנשיא ג'ו ביידן, מותו הטרגי של ראש ממשלת יפן, המאבק באיראן והפשיעה בישראל. לפיד ניהל היום בפעם השנייה את ישיבת הממשלה, כשמחצית מהשרים נעדרו (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד בישיבת הממשלה (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)

יאיר לפיד כינס היום (ראשון), בפעם השנייה מאז מונה לתפקיד ראש הממשלה, את השרים לישיבת הממשלה השבועית. בצל מערכת הבחירות, נעדרו רבים מן השרים בישיבה. גם בנט, עד לא מכבר ראש הממשלה, לא נכח בישיבה.

במהלך דבריו, התייחס לפיד לאיראן, לקשרים המתהווים מתחת לפני השטח לפי הדיווחים עם סעודיה ולפשיעה בחברה הערבית.

בפתח דבריו התייחס לפיד למותו הטראגי של ראש ממשלת יפן. "אני רוצה להתחיל בהבעת תנחומים של ממשלת ישראל ואזרחי ישראל לידידתנו ובת בריתנו יפן, על מותו של ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה שנרצח ביום שישי", אמר לפיד. "הוא היה מנהיג גדול וחבר אמת של ישראל. אנחנו עומדים לצדה של יפן בתקופה קשה זו".

בשלב הזה עבר לפיד לדבר על ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית. "אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי. ביום רביעי ינחת כאן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אחד מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה בפוליטיקה האמריקאית ומי שאמר על עצמו: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני.

"הביקור הזה יעסוק בסיכונים וגם בהזדמנויות. הדיון בסיכונים יתמקד קודם כל בסוגיית איראן. אתמול נחשף שאיראן מעשירה אורניום בצנטריפוגות מתקדמות, בניגוד מוחלט להסכמים שעליהם היא חתומה".

לפיד הוסיף: "התגובה הבינלאומית צריכה להיות החלטית. לחזור למועצת הבטחון ולהפעיל את מנגנון הסנקציות במלוא עוצמתו. ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, במאבק נגד הגרעין האיראני".

לדבריו, "זו הזדמנות להודות שוב לנשיא על כך שארה"ב לא הסירה את הסנקציות על משמרות המהפיכה האיראניים. איראן עומדת מאחורי החיזבאללה, תומכת בחמאס, חוליות איראניות ניסו לאחרונה לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול.

"ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שמנסים לפגוע בה. זרועות הבטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת. נקיים דיון עם הנשיא וצוותו על הרחבת שיתופי הפעולה הבטחוניים למול כל האיומים.

"מירושלים ימריא מטוסו של הנשיא לערב הסעודית, והוא יישא איתו מאתנו מסר של שלום ותקווה. ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האיזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה למען הילדים שלנו".

בהמשך אמר לפיד: "בעניין אחר: הממשלה תביא היום, בהובלת שר הבט"פ עומר בר לב והשרה לשיוויון חברתי מירב כהן, החלטה על המשך התכנית לטיפול באלימות בערים המעורבות. הממשלה הזו נחושה להביא לרחובות ישראל חוק וסדר.

"התכנית הזו היא רק ההתחלה. זו אחת ממשימות-העל ששמנו לעצמנו: משטרה חזקה, שיתוף פעולה עם השב"כ, עם הרשויות המקומיות, לוודא שכל אזרח ישראלי יודע שיש מי ששומר על בטחונו האישי.

"בנושא הבטחון האישי, דרושה יד חזקה. הבטחון האישי נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. הוספנו מאות תקנים של שוטרים, אנחנו נאבקים בהתמדה בתופעת האלימות בחברה הערבית וכבר רואים תוצאות.

"נמשיך לעשות מה שדרוש. אם צריך לשנות חקיקה, להחמיר ענישה, נעשה גם את זה. ברגע שנוכל להעביר תקציב, נוודא שיהיו בו תוספות משמעותיות לחיזוק המשטרה והעלאת שכר השוטרים. כל אזרח בישראל צריך לדעת שהרחובות בטוחים כשהוא יוצא מהבית. אנחנו נוודא שזה יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר